|
|
|
|---|---|
|
Hej Har fått problem men tändningen i cylinder 2 & 3. Enligt felsökningen borde det vara tändspolarna. Har en 530 E34 -93:a, passar E-39:ans tändspolar?? Tänkte göra en test innan ev köp av nya, så man inte köper grisen i säcken :) | |
| Är inte riktigt 100 på det,för e34 har m50motor o e39 m52,m54.Så jag tror inte de funkar. | |
|
tror inte det funkar utan viss ombyggnad , det är ju inte samma styrsystem i dom , |
|
|
Hej! En E34 530 har M60, 3.0 liters motor! Söker jag på realoem så får jag följande träff på en 530 tillverkad 1993 månad 4(tog bara en månad då jag inte vet din bils tillverkningsmånad) Länk Du frågar om det passar från E39, men det ser inte ut som att dom är lika. nedanstående spole är från en 96a 540 och ni ser själv vilka modeller den passar till. Länk Lycka till _-*-_*_-*-_*_-*-_ Lennart |
|
|
hur fick du reda på att det var cylinder 2&3 ??? jag har problem med min m50b25, den rycker vid 1500 varv. jag vet att det är tändspole men vilka. gjorde test hos BMW men det var inga felmeddelande alls |
|
|
tack för svaren. Jag var nere och gjorde en BMW-check hos bilservice. D.v.s felsökning via dator. Där fick vi svaret att cylinder 2+3 misstände. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.