|
|
|
|---|---|
|
Jag har hittat en diffspärr 25% från en 325 manuell passar den "bolt on"? Jag har en automatare Mvh //stoffe | |
|
Vilken 323 pratar vi om, E36, E46? Hade för mig att bara M3 hade diffspärr. Min E46 325 har definitivt ingen diffspärr förutom den elektroniska... |
|
|
Jag vet inte om jag missförstår, men jag trodde inte det fanns diffspärr 25%. En diffspärr kan väl bara spärra diffen helt och hållet, så att bägge bakhjulen driver lika mycket. Är det diffbroms vi pratar om? Rätta mig gärna om jag har fel. |
|
|
joo nu hra du alldeles rätt navi diffbroms så var det, det är e36 modellen vi pratar om. mvh //stoffe |
|
|
Den passar sannolikt rakt av, ingen skillnad på infästningar eler så. Däremot är det lägre utväxling på en manuell 325i en på en 323iA - 325:an har 3,15 i slutväxeln, medan din 323iA har 2,93. Innebär att varvtalet ökar lite (och förbrukningen), det är väl mest en smaksak om man tycker det är positivt eller negativt. Bilen lär i alla fall bli lite piggare på köpet! |
|
|
En lamelldiff pratar vi om för att vara korrekt. Diffbroms och diffspärr är helt andra grejer. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.