AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.084

Rester av tejp sitter kvar på lacken

Ma
309
Majid
320dA Touring -10
Tja!

Blev lite frustrerad förra veckan. Skulle köra ett bröllopspar, farsans bekanta som jag var tvungen att ställa upp för. Nåja åsnorna tejpade lite hejvilt för att fästa ballonger och band. Dagen efter fick jag lossa de värsta av tejpen och lämnade kvar rester av tejpen som fastnade, körde me kemikalisk avfettning spolade av och körde svamp med schampo.

Det sitter allså fortfarande kvar lite rester av tejpen som jag inte riktigt vågade skrubba bort.

Till frågan hur man bort detta lilla skit som sitter fast, har redan provat med en ordentlig tvätt, jag funderar på lämna in den.

Nåra tips?
mvh/Majid
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Bensin brukar vara bra att lossa inbrända tejprester med. Utsätter du inte lacken för det för länge för besnin borde det inte vara någon risk att den skadas.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Ma
309
Majid
320dA Touring -10
Tack Erik! Du brukar ofta svara på dem få topicen jag lagt upp =).

Thanx
Kemiskt ren bensin (ciggtändarbensin) kanske skulle tilläggas, inte bensin från macken. Mycket bra för att avlägsna rester från tejp och dekaler mm, och rengöring, avfettning av smådetaljer osv i största allmänhet.

FP
St
287
Stålmannen
323Ci e46 -99
A4 2.0 TFSI -07
Som folke skriver, kemiskt ren bensin funkar riktigt bra. Tänk på att lägga på ett lager vax då allt skydd försvinner.

Mvh
//Peter

Köp en liter av vardera T-röd, ren bensin och petroliumbaserad avfettning hos Biltema eller färghandlaren så har du garanterat rengöringsmedel för det mesta som kan förekomma på en bil under många år, till ett pris som är en bråkdel av priset för småförpackningar av diverse varumärken med "bilprodukter".

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.