|
|
|
|---|---|
|
Då vad det dags för min trotjänare till 330ci att lämna plats för min första nybil :) Var nere på BMW och fick äntligen provköra den 123d Coupé jag sneglat åt i ett par veckor och jag blev helt såld. När jag först satte mig i bilen blev jag förvånad över hur bra jag trots mina 195cm fick plats när stolen sköts ner till sitt nedre läge, något som jag faktiskt inte alltid vart nöjd med i min 3 serie där stolen fått lutas mer än önskvärt bakåt för att håret inte skall nudda taket. När jag sedan startade bilen och hörde motorn så visst saknade jag skönsången från den 3 liters bensin motorn, detta glömdes dock snabbt bort när jag rullade iväg. För bilen var ju pigg, riktigt pigg till och med. Kraften levererades direkt och utan tvekan och när jag tryckte plattan hårt i golvet fanns ingen tillstymmelse till tvekan från motorn. All min ångest kring hur tråkigt det kunnat bli att byta till denna mindre motor som dessutom drevs med diesel försvan snabbt och ersattes med ett enormt leende... Så det fanns inte mycket annat att göra än att slå till :) Ursäkta min långa utlägging men jag jag var så exhalterad att jag inte kunde låta bli. | |
| Grattis till en fin bil:) Vad blev det för färg? utrustning? | |
|
Grattis till en fin och snabb bil! Bytte du in 330ci eller sålde du den? |
|
|
naim1999se: Blev en Safirsvart med svart skinnklädsel, LM-fälg stjärneker 264 18", dynamic paket och lite annat smått och gott. Köpte en lager bil då vänta inte är min starka sida så fick ju inte välja utrustning själv, men är faktiskt ändå nöjd med utrustnings nivån. Att m-pkt saknas gör egentligen inget, m-chassit finns med och BMW-performance kjol paketet är ryskigt snyggt, ovanligare och inte jätte super dyrt ;) vsurapol: Det blev inbyte, fick ett helt ok pris. |
|
| M-paket med allt vad det innebär är väl standard på 123d? | |
|
Nej inte standard, m-chassi är säkert standard men m-ratt, svart innertak, exteriör plasten etc. är det inte. Dock är m-paketet billigare till en 123d än ex. 120d vid beställning. |
|
| grattis till en urläcker bil.. vad blev det för färg?? | |
| Safirsvart blev det :) | |
|
Grattis Björn. Det suger i bilbytar tarmen, är sugen på en 1-serie med. Vet ej riktigt men är sugen mest på 130, synd att 125 inte finns. Måste provköra lite bilar först. |
|
| 125 Finns visst, om du väl bestämmer dig for en coupé eller cab. 218hk, låter ganska lagom va? Även om jag personligen är mer sugen på Björns 123d :) | |
|
Ja där ser man, men är mest intresserad av 5 dörrars, så där fick man ´tji. Får titta på en 130 i framtiden. |
|
| coupen är bara så cool :D tror att färgen passar väldigt bra på bilen.. upp med bilder så fort du kan :P | |
|
Klart det kommer bilder :) Här finns annonsen på bilen förresten: Länk! vet dock inte hur länge till annonsen ligger där innan dom tar bort den dock :) |
|
|
396.000kr!!!!!! Nej men dra åt helvete!! Jag hoppas du fick ner priset med minst 40.000kr. |
|
|
Ja 396' är precis vad den kostar om man beställer den, vadå då? Och ja självfallet har vi slipat av ett par kronor på det priset, men 40000? Det låter lite mycket med 10% rabatt på en ny bil när jag dessutom lämnar min 330ci som inbyte även om jag vet att 123:n stått där ett bra tag. Och i vilket fall är det mycket roligare att köra sin nya bil än att sitta och bråka om dom där enstaka sista tusenlapparna :) |
|
| tur att du har chromeline :D så mycket snyggare med det | |
Ghost Rider |
Grattis till nya diesel räcern Christer Andreasson BMW 120D |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.