|
|
|
|---|---|
| Försökte söka, men hittade bara för E39: Hur initierar man en ny nyckel i en E60? | |
| har du tagit en kik i instruktionsboken? står där för mig iaf men så var de e39 också : p | |
|
På E90 så är det bara att använda nyckeln alltså start bilen med nyckeln så ska den initieras, borde vara samma sak med med E60. Fast du har väl inte startknapp så då kanske det är en annorlunda procedur. |
|
| Tja! Tack för svaren! Förenade bil var snälla nog att ha printat instruktionen när jag hämtade nyckeln :) | |
| Jag hämtade ut en ny nyckel till min E60 förra sommaren.. Det var bara att starta bilen och låta den laddas upp via tändningslåset.. | |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Lus, något du kan maila eller skriva in? Är lite fundersam på hur man gör... Mvh Johan |
|
Lus, skulle du kunna maila instruktionen som du fått av Förenade Bil till mig oxå (rocco_swe@hotmail.com). Jag har oxå en E60 2004 och ska initiera en ny nyckel. Med vänlig hälsning, Elo /Elo |
|
|
Så här gör man: Remote Key Re-Initialize - You will have to initialize all keys in sequence at the same time. - Get in and "close all doors" - Turn ignition on & off quickly (no more than 5 seconds) to start the process. Next action must take place within 30 seconds - First key - hold down button #2 (unlock) while striking button #1 (lock) three times. Release button #2. Confirmed by door lock operation. - Repeat for second key within 30 seconds of first. - After last key then cycle the ignition on/off to finalize the process (not necessary to start the engine). Källa: Länk BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Nope, funkade inte nu heller. Det luktar avböjd kabel till just förstärkaren. tyvärr känns det som att sannolikheten för att just DEN kabeln skulle böjas av är minimal, jag menar det går väl 5-6 kablar upp dit och allt annat verkar fungera. Någon som vet var jag ska börja leta? Såvitt jag vet är det nämligen första gången jag hör talas om avböjda kablar på en E61.... Mvh Johan |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.