|
|
|
|---|---|
|
vart kan jag köpa e46 m3 framskärmar? vill inte såga ut själv på min 330 cab. kolfiber eller plåt spelar ingen roll. | |
|
Jag vet inte om jag förstår dig rätt. Såga ut? För gälar eller? Och då tänkte du byta till M3 skärmar för att gälarna ska passa direkt? I så fall får du större problem på andra ställen. M3 har större hjulhus än 330 så skärmen passar inte mot innerskärmen och främre stötfångaren. Om du håller på att bygga om 330in till en M3, och manar att du inte vill forma om de gamla skärmarna själv, så jag jag tyvärr inga tips på inköpsställen annat än BMW. |
|
|
japp tänkte byta så dom passar direkt.. borde ju finnas nån som tilverkar sådana i kolfiber eller abs plast.. innerskärmen e ju lätt fixat kan inte skilja så mycket.. framspilern kan ja ju köpa så den passar för m3 isåfall om de skiljer så mycke.. har m3:An breddare skärmkanter bak med? |
|
|
I så fall kan du ju byta innerskärmar med, om du ändå ska kosta på skärmar och stötfångare. Fast det lär ju se konstigt ut med M3 framskärmar om du inte bygger om bakre hjulhusen också. Ja i bak är skärmkanterna både bredare och större. Fram är de inte bredare, bara större. Med större menar jag större diameter på hålet liksom. M3 har ju det efterssom den har större hjul. Med större hjul menar jag inte större diameter på fälgarna, utan större diameter och omkrets på däcken. Bak är även spårvidden större, därav bredare skärmar. |
|
| Jag vill ha e46 M3-skärmar på min E30 touring, någon som lyckats med det? | |
| RR99: Sist jag gav dig goda råd så raderades inlägget för att det var oseriöst, så jag avstår den här gången. :-) | |
| letar också m3 skärmar till min e46 coupe,har för mig att stylit har skärmar som är anpassade så man slipper strul med huven & breddningen mot kofångaren osv .finns inte till just coupen men det är på g. | |
|
Har för mig jag sett de på Schmeidmann. BMW CS #5206 |
|
|
Snackade med schmiedmann och med deras skärmar till e46 coupe så måste man byta ut kofångaren+balk om man ska ha m3 stuket. /jimpa |
|
| Det finns i glasfiber.. kommer bara inte ihåg vart jag såg det.. försökte hitta det igen åt en annan som var sugen.. Säg till om någon hittar ! :) | |
|
Ring skroten o hör.. BMW CS #07491 |
|
|
Chansade och sågade hål i mina originalskärmar för att få dit mina luftintag och det blev faktiskt kanonbra !. /jimpa |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.