|
|
|
|---|---|
|
Har tänkt att skaffa en 728,730,735 eller eventuellt en 740 med automatlåda. Är det någon kvalitéts skillnad på dessa på modeller? Vilken ska jag välja. Har kört en 728 och den kändes väldigt trevlig. Då jag inte längre bryr mig om fartresurser. Kom gärna med tips! | |
|
Jag upplever att alla E38 har god kvalité. Sikta på så sen årsmodell som möjligt, och om du inte bryr dig om fartresurser så är helt klart 728i att föredra. Läs begagnatguiden för E38 - den är väldigt matnyttig. Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Håller med Kalle. Men undrar ändå om inte 740 är att föredra framför 728. Dom är ofta bättre utrustade och kostar obetydligt mer än 728 i inköp. Drar väl litet mer soppa, men det kan det vara värt. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Personligen föredrar jag 750i före 740i alla gånger om man vill ha prestanda (och utrustning), men återigen - man bör inte stirra sig blind på modellbeteckningen, utan i första hand leta efter ett välskött exemplar med rätt utrustning. Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Nu gällde ju frågan iofs kvalitet... men du kan ju kolla i denna Länk där E39 528 vs 540 diskuteras, ett jämförbart resonemang. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Jag letade en 740 från början pga att ja krävde mycket utrustning. men sen sprang jag på en maxad 728 så då slog ja till direkt! Hade jag gillat att gasa så vore 728an inget att ha för den är slö.. men jag glider bara så då duger det bra! Klima,Navi,Tv,Elstolarfram+bak+minne,Xenon,svart nappa mm.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.