|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Bromsljuset bak lyser hela tiden, när tändningen är på. Kan det vara kontakten som hakat upp sig? // M.V.H. Daniel | |
|
Nej, det är glapp i takräcket så klart.... Jo, det är väl helt logiskt att det kan vara knas med kontakten. Dr Tinnitus Min bil Länk |
|
|
På en M3 E36 -96:a jag ägde gick kontakten vid pedalen sönder och bromsljuset lyste hela tiden. /Micke Länk |
|
|
Har varit bortrest en vecka och inte kunnat kolla på problemet. Men idag åkte jag bort till BMW och köpte en ny bromsljuskontakt och bytade... fortf så lös bromsljuset hela tiden, så den kontakten var inte felet. Även när jag tagit ut säkring nr 9 som är till bromsljuset så lyser bromsljuset hela tiden. Tips någon? // M.V.H. Daniel |
|
|
Borde inte bromsljuet vara helt släckt med säkringen bortplockad? // M.V.H. Daniel |
|
|
på min förra 330 cab fick jag allmänt strul med bromsljus och strålkastare. det visade sig att kabelknippet som sitter mellan kaross och baklucka hade gått av på ett par ställen. det är tydligen ett ganska vanligt fell på e46 cab och coupé med tuppjuck som följd. lödde ihop de kapade kablarna, så var allt frid o fröjd igen. så kolla innaför damasken och se hur de kablarna ser ut. det är vinkeln i monteringen som gör att berörda kablar nöts varje gång man öppnar/stänger bakluckan. hoppas det hjälper. |
|
|
Men om en kabel är av så borde väl inte lampan lysa utan vara släckt? // M.V.H. Daniel |
|
|
nja, det är inte säkert att just bromljuskabeln är av. alla verkar hänga ihop på något sätt och om en går av kan det få helt ologiska följder. kanske inte alls är det, men kan vara värt att kolla ifall du inte får ordning på det. inget jätteingrepp att lätta på damasken och dra lite. :) |
|
|
Nej så sant så. Ska kolla det nästa gång jag går ut till bilen :) // M.V.H. Daniel |
|
|
BMW misstänkte att det kunde vara Ljusmodulen som var kass. Kan det verkligen vara så illa? // M.V.H. Daniel |
|
|
Kan tilläggas att farhållaren inte vill riktigt heller, då den förmodligen tror att bilen bromsar. Den går igång och symbolen visas men den vill inte "stanna i farten". // M.V.H. Daniel |
|
| hmm, då låter det helt klart som att det har direkt med bromsen att göra. | |
|
Bapelsin: jo det gör ju faktiskt det. Vore det LKM:en så borde det ju bara vara bromsljuset som spökade o de borde då inte ställa till det med farthållaren tycker man. // M.V.H. Daniel |
|
|
Testade farthållaren idag igen och då funkade den faktiskt. Så jag måste tryckt på fel knapp eller nåt..hehe // M.V.H. Daniel |
|
|
Bilen in hos BMW idag. De ringer och säger att de förmodligen är ljusmodulen som är kass, och att de beställt en sådan. |
|
|
Att inte ljudmodulen ska hålla längre än 4år/5500 mil är helt j-la bedrövligt. |
|
|
ljusmodulen menar jag. |
|
|
Om det nu är Ljusmodulen som kas, borde jag inte kunna ta reparationen på försäkringens maskingaranti? Detta finns med i villkoren: Maskin. skada eller fel – som påverkar bilens funktion – på följande komponenter: -informations- och kommunikationssystem för data och navigering. Visst måste ljusmodulen räknas som ett informationssystem för data då den bl.a lagrar bilens mätarställning? |
|
| ring vesta och hör det första du gör imorgon, det borde täcka utan tvekan har ju med bilens säkerhet att göra det med bromsljusen bl.a. | |
|
Jupp, får ringa till dom imorgon bitti och hoppas på det bästa. Tycker egentligen att detta är något som BMW borde stå för. Premium bil my ass.. |
|
| Helt klart dåligt men vad säger dem när du frågar dem om goodwill om du gjort så? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.