AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.123

Ser bilen mer sänkt ut med större fälgar? blev ej nöjd med sänkningen E46

Hej sänkte min 318 01a igår
blev H&R 35/20 har ett par 17 tums fälgar på nu, där framme blev ja ganska nöjd men bak ville ja få ner den mera, även där fram om ja fick välja. går ja upp till 18 eller 19 tums bli det mindre mellanrum mellan däck och skärmkant såfall? någon som själv ha bild med denna sänkningen så man kan se? tackar
pe
1.034
pew

325iA Cabriolet -90
Du får inte ändra omkretsen med mer än 5%. Vilket innebär att det inte blir mindre avstånd till skärmkanten med större fälgar. Däcken måste då ha lägre profil för att inte ändra för mycket på omkretsen.
ok tack för snabbt svar. la ut 5000 kr med sänkningen och arbete, trist att man inte blev nöjd, skulle nog varit nöjd med 40/30. hade dessa att välja på. som vanligt tog man fel!
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
gasto:

det tar ett tag för fjädrarna att sätta sig. Vänta några dagar så ska du se att den blir lite lägre än den är idag.

// M.V.H. Daniel
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Den kommer väl att sätta sig en aning efter ett tag så gråt inte ut riktigt än.
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Oj... Spajjjs var före denna gång...
nja vet i tusan om den kommer gå ner mera, blev inte alls nöjd där bak, synd att man ej kan köpa fjädrar bara bak, sänkning 30 mm där istället för 20 mm så kommer ja nog bli mer nöjd. seriöst så tycker ja inte det gjorde alls mycket från original där bak. ser nästan exakt ut som innan enligt mina ögon.
Lyssna på vad de säger, den kommer sjunka!
har inte gått ner något sen igår.
efter 3 dagar borde det hänt i såfall, nu lär den ju inte sjunka nått
Jo
99
Jonas_E30
320d T -10
Ge det nån vecka, min s60 blev nån centimeter lägre efter ett tag. Kände mig väldigt missnöjd för att den såg lika hög ut som innan jag sänkte den, men nu har den satt sig, och ser helt okej ut, trots små 16" skottkärrehjul.
Ställer man den bredvid en orginalhög s60 så är det stor skilnad.

Så, vänta nån vecka och ställ den bredvid en likadan bil som inte är sänkt, om du ändå inte ser nån större skilnad så får du väl köpa ännu lägre frädrar.

19" fälgar med 225/35 däck ger mig (nästan) samma rullokrets som mina 16" fälgar med 205/55 däck, dvs. det blir lika mycket luft mellan däck och skärmkant trots att jag väljer 19" ist. för 16". Sen att den endå skulle se mycket bättre ut med 19" fälgar är en annan femma.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.