|
|
|
|---|---|
|
Är det helt okej att köra en M3 E46 på 95 oktanig bensin, antar att den har knacksensor etc !? Mvh //M --- Mvh //M artin | |
G3kkOM3 |
Varför köra 95 när 98 bara kostar 20 öre mer ?. räkna ut vad extra det blir på ett år. så skrattar du nog =) |
|
Har inget med kostnaden att göra....det borde jag så klart påpekat direkt !! --- Mvh //M artin |
|
|
Har du tankat fel?Hur som haver så lär du inte få några motorskador av det men bmws M-motorer ska ha mins 98oktan även om det går att tanka lägre oktan om det inte går att få tag i något annat.På min tankar jag V-power men jag kör så lite med den så mer kostnaden är försumbar. Min M Länk |
|
G3kkOM3 |
Det vill jag inte hålla med om. i mitt tanklock står det 95 oktan! |
|
Lägre effekt och högre förbrukning är väl det enda som händer? "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
|
På min tanklucka står det minst 98 oktan. /Micke Länk |
|
|
Alla bilar som är helbilsgodkända inom EU skall gå att köra på 95 oktanig blyfri bensin! Att sedan vissa bilar (främst sportbilar) går bättre på 98 oktan eller högre är en annan femma... För övrigt rekommenderar BMW 98 oktan till min bil med (gäller de sexcylindriga motorerna i E46), enligt instruktionsboken, men där står klart och tydligt att 95 oktanig bensin går att använda med något försämrade prestanda och något högre förbrukning. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Körde hela sommarn nere i serbien med 95 oktanig soppa och märkte ingen skillnad. Seriöst vem fan bryr sej hur mkt soppa den drar när man kör en M3? Jag köpte min för att ha kul inte för att sitta o snåla. Tankade 100 oktanig bensin i tyskland och märkte ingen jävla skillnad då heller. Bilen klarade inte av mer än 400km endå! |
|
| Du kan köra på 95 oktan. Inga problem så länge bilen inte är chiptrimmad. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.