AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.650

Installera Dension Gateway 300

Br
354
Brynar
BMW 530i Touring -2001
BMW 320ci -2002
Är det någon som har en installationsguide för GW300? Tyvärr följde ingen installationsanvisning med köpet. Eller kanske rentav någon som själv dokumenterat sin installation? Verkar som det finns lite allt möjligt i cyberrymden utom just GW300 guider. Ska installera underverket i en E39-01.

Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Så här installerade jag ice>Link i min "gamla" E39. Jag har inte läst på om GW300 men lite nytta har du nog av detta. Lycka till.

Länk

"BMW six appeal"
Br
354
Brynar
BMW 530i Touring -2001
BMW 320ci -2002
Tack för tipset Bood. Din sida rekommenderade förresten även Dension idag när jag frågade dem detsamma som jag frågade forumet :)

Ändå känns det lite konstigt att det inte finns någon installationsanvisning från Dension självt som är framtagen till GW300an. Jag skulle gärna få tips om var man kan gömma densionlådan som är lite större än den tidigare och lite mindre modellen.
Jag hade tänkt följa dina anvisningar och får hoppas på att det finns rum för lådan på ungefär samma plats som där du placerade din (fast jag måste nog trycka in den innanför mittkonsolen antar jag)

Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Det finns lite mer plats lite längre fram men dit räckte inte mina kablar. Annars är det väldigt trångt. Bakom cd-spelaren är det inte lätt men kanske värt ett fösök. Annars får du väl lägga den i handsfacket alternativt i bagaget där det finns plats för cd-växlaren.

Att Dension inte har någon installationsbeskrivning kanske kan förklaras med att deras produkter passar i så många olika bilar.

"BMW six appeal"
Br
354
Brynar
BMW 530i Touring -2001
BMW 320ci -2002
Lite statusrapport från installationen:
Installationen gick bra och GWn (adaptern) fick plats strax bakom radioenheten - likaså kabelhärvan. Därifrån drog jag Ipod- och USB kablarna till bilens vänstra handskfack/glasögonfack där jag borrade ett litet hål. Allt fungerar - med undantag för det eländiga ID3-taggarna som jag inte fått ordning på trots uppladdningar av hjälpfiler via USBn - Dension försöker hitta en metod att få ordning på den.

Visa användare
126
Blomster
318d Touring E91 -11

Jag försöker hitta ett svar på om en Gateway 300 från en E39 passar i en 2003 E46 standard stereo?

Någon som vet?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.