|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
|
Detta ärendet? Länk |
|
|
Japp, helt riktigt! Viste inte ens att det hade kommit till GP... Vet dock ej hur det artat sig , ar pa semester sa ej hort av min van! Less is More |
|
|
Som sagt så fick han rätt i ARN och tog då kontakt med Bilhuset i Kalmar, men hör o häpnad dom tänker inte betala... I stället så hänvisar dom till förra ägaren!?... Så nu är advokat inkopplad och vidare utredning! Skriver när mer info finns! Less is More |
|
| Om han fick rätt hos ARN och Bilhuset vägrar följa deras rekommendation så är det väl svartlistning nästa för företaget? | |
| Det stämmer att man kommer på svartalistan om man inte följer ARN:s beslut, | |
|
Bra reklam för Bilhuset i Kalmar då ju :P // Daniel |
|
|
Ja, gratis reklam ialla fall.. och dom är ju autoriserade försäljare av Fiat och Alfa Romeo, så dom sätter sig i ett lite knepigt lägge kan man tycka! Även fast det nu bara är bajs märken ;) Less is More |
|
|
auktoriserade ska den nog vara... Less is More |
|
| dom säljer bara fiat nu ;) men att det har blivit så stort.. måste fråga ägarens brorson hur det ligger till egentligen.. | |
|
Vänta nu, bilfirman gör er en tjänst så ni kan finansiera bilen och sen kräver ni bilfirman för reparationer? Tog bilfirman 30 000:- för finansieringshjälpen eller? Eller har jag missat något? |
|
|
Hej, jag var där för 2-3 veckor sen o provkörde en phoenix-gul M3-cab....så han importerar fortfarande o säljer bilar....:-) Dock blev det ingen affär........ Mvh Peter |
|
|
Även den bilen var ett såkallat (försäljningsuppdrag) men självklart skulle han ta in den på firman om man nu behövde finans:-) Fast jag hoppade den av andra själ..... Manray: Jag kan iofs oxå tycka att man hamnar i ett moment 22 om bilen sen krånglar....... Mvh Peter |
|
|
Ni får tycka precis vad ni vill om denna historien, dock så har vi en lagstiftning som säger att försäljaren har ett ansvar ÄVEN vi förmedling av, i dertta fallet, ett fordon. Detta anser jag är bra pga att vi köpare får en trygghet i att köpa ett såpass dyrt fordon. Det är ju ganska naivt att tycka att bilförsäljare gör oss en tjänst när dom hjälper oss att köpa en bil... Moment 22!? är det väl inte riktigt, reklamations nämndens riktlinjer är väl ganska klara tycker jag. Less is More |
|
|
"Säljaren var en privatperson, men eftersom köparen inte kunde betala kontant, ville både han och säljaren att bilföretaget skulle förmedla köpet. På så sätt kunde köparen få finansiering genom ett finansbolag." Var någon bulvan åt bilfirman eller var det var en privatperson som sålde bilen och hade kontakter på bilfirman och bilfirman gick med på att registrera över bilen på sig själva för att kunna hjälpa till med finansiering?? Jag fattar inte =). There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time. |
|
| ägaren till m3an va han som jobbade på firman... och även den gula va i familjen till han som jjobbar på firman.. | |
| Då är jag med =) | |
|
Så, då kan jag meddela samtliga som varit lite intresserade hur detta slutade: Som sagt så kopplades advokat in och då, konstigt nog, löste sig allt till slut, polarn fick sina pengar och tid är beställd hos BMW i GBG för byte av bakaxel! "Case closed" Tack alla som varit till hjälp och råd, intresserade och kritiker ;) av denna tråd som jag startade för drygt 10 månader sedan! Och kör försiktigt i sommar Då har jag bara en sak att säg, till er alla från oss alla en riktigt trevlig midsommar! För det tänker jag ha :) Less is More |
|
|
Hittade den gamla tråd. Har Bilhuset i Kalmar var svartlistad av ARN? Om bilen är går sönder måste de följa Konsumentverket eller hur? Är de seriösa eller svartlistade? |
|
| Om Bilhuset i Kalmar /ASB bilar säljer åt privat ha de ansvar | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.