|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
Men här är det ju ingen diskussion, det är handlarn som tar smällen, tillsammans med den kunden han sålt bilen åt. Jag har haft några minifel på min bil när jag köpte den, den var ett kunduppdrag genom bilfirman. Allt sköttes genom firman, men i bakgrunden var det ändå uppdragsgivarn som fick notan. |
|
|
Även om ARN tycker annat så behöver det inte betyda av "bilförmedlaren" betalar/repar bakaxeln. Många tar hellre diskussionen i Tingsrätten. Skicka gärna PM om vilken bilhandlare det var i deta fallet. M3/// Mullret |
|
| I första inlägget står det "Bilen är köp för ca 2.5 månad sedan hos Kalmar bilhus." | |
| Första kontakten med bilfirman i dag! Mickael som säljaren hete ringde till jarls och beklagade sig att det inte var hans problem... Ringde tillbaka lite senare och då sa han att han inte kunde göra något åt det. Bad att få tala med hans chef och det fick jag med lite motsättning. Chefen (han var betydligt trevligare) sa att han skulle kolla upp detta och och ringa på måndag...fotsättning följer... | |
|
Ok,v så här ligger det till: Bilen är en: BMW M3 2001:a Köptes: 2008 06 30 Bilhuset i kalmar Säljare:Mikael (ny svensk) På köpe avtalet står det: "Säljes i befintligt skik för kunds räkning" "säljare Mikael" På kvittot står det: Bilhuset i Kalmar Bilen är M-testad Fick ingen varudeklaration Säljaren på står att bilen är förmedlad dock så är Bilhuset sista ägaren före min polare?! Mil: 7700 Pris 240000:- |
|
| Brukar bli så om köparen vill ta billån då måste bilfirman stå som ägare. | |
| Precis! Så i laglig mening så är det bilfirman som sålt bilen till polaren... Något annat tror jag inte dom kommer undan med | |
|
Nu har vi pratat med ägare till Bilhuset i Kalmar och han försöker bara slingra sig och vägrara höra av sig när han lovat. Vi har nu skikat en reklamation skriftligt till honom som vi också ska skika till polarens kredit företag. Om en vecka blir det att anmäla till ARN. Alla papper klara! |
|
|
Hur går det? Det gick inte på försäkringen eller? |
|
|
Kul att det finns intresse för hur det går! Bilförsäljaren (Håkan, ägare och gris) försökte bara slingra sig och ringde inte upp när han skulle. Och vi fick till slut beskedet att det "Tyvär" inte var deras ansvar: Vi har skikat in en anmälan till ARN för ca 10 dagar sedan och hoppas på det bästa. Men visst är det så att dom inte behöver rätta sig efter ARN men dom är auktoriserade återförsäljare av ett antal olika bilmärken så dom har kanske lite mer att förlora på detta!? |
|
|
www.bilhusetsmaland.se Under konstruktion men kolla gärna sedan var ni inte ska handla bil! Less is More |
|
|
Och angående försäkringen så har vi inte kollat upp det ännu, tänkte väl som en sista utväg :) Men på försäkringen (BMW Orginal, If) så är det Max 8 år eller 10000 mil som gäller på masinskada! Less is More |
|
|
Lite uppdatering: Ringde till ARN i veckan för att höra oss för lite, dom har tydligen skikat två brev till bilfirman utan att fått något svar!? Fortsättning följer... Less is More |
|
|
Tingsrätten kanske får fart på bilfiman Hoppas det löser sig __________ |
|
| Vad har hänt? Noget nytt? | |
|
Inget speciellt, kunde ta upp till 6 mån innan man kaunde besluta i ärendet! Enda som hänt är att ARN ville ha en kompletering av anmälan angående kostander och en offert på vad jobbet skulle kosta: 27524:- Vi komleterade och skikade ytterligare bevsimaterial, utdrag från ARN där ett liknande fall fick rätt! Och ett från KO där det står att förmedling av bil ej fråntar bilfirman något ansvar! Kommer med uppdatering så småning om! Less is More |
|
| Är det en gul M3:a? | |
|
TITANSILVER Less is More |
|
|
Bara intresserad En riktig karl lyssnar på Ac/Dc. |
|
|
jag kan ju säga att den silvriga har fått gå lite här i kalmar :/ den har gått på ett par race.. Inte konstigt att bakaxeln är knas.. Mvh kakiiis |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.