AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.982

Blocket - ett gift?

Visa användare
345
Gr8ride
BMW 325i cab -90
BMW M5 -89

BMW CS #4005
Är det någon mer än jag som är drabbad?

Jag sitter och toksurfar på Blocket minst en timme per dag.
Min fru undrar om det finns medicin mot detta. (Det har tyvärr gett upphov till diskussion hemma).

Jag börjar alltid med rubriken bilar, sedan bildelar, sedan angränsande län, hela Sverige etc.
Det är lite otäckt när jag senare kommer in på Blockets hemsida och många grejer tillsalu är "lila markerade", d.v.s jag har varit där förrut...

En kompis undrar hur jag bara kan sitta en timme...

Tidigare köpte jag Gulatidningen - frågan är om inte det var bättre? Eller vad säger ni?
Gulan var bättre, blocket uppdateras ju hela tiden så nog är det ett gift.

Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died.
Jag brukar kontra med, märkligt att det är ok att titta på ett dubbelavsnitt av Sex and the city, men man anmärker att man ägnar tid på blocket.

Och då vart hon tyst och tittade vidare....
Pe
627
Pelle
Z3M roadster
328 Coupe
byt tjej och surfa vidare ;)
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
Det är väl ok att kolla in Blocket. Bara det inte inkräktar på tiden på Autopower.

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
Japp, kollar blocket flera gånger om dagen, men bara blekinge samt en hel del bevakningar jag lagt in.

///Micke
Min cabrio Länk
Tycket tiden på Autopower är ett större problem... Eller ja problem?
Visa användare
345
Gr8ride
BMW 325i cab -90
BMW M5 -89

BMW CS #4005
Autopower finns såklart uppe varje dag.

Problemet med mig är att jag är allätare(undantaget Japanbilar/Asien). Skulle jag hitta något kul på Blocket slår jag nästan alltid till. Kanske bara ett tecken på dålig karraktär.

En uppsättning BBS-fälgar till Golfen, något fränt originaltillbehör till 945:an, ett extra M-fotstöd till e30:n m.m.

Gr8ride
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
VillaRosa + samuel2:

;)
Visa användare
416
vsurapol
316i -04
Javisst! Kollar på Blocket nästan varje dag även om jag inte är i bilbytartankar.

Varje gång har jag samma sökningsprocess:

I sökrutorna väljer jag alltid manuell (med viss undantag för tex. Jaggor) och hela Sverige. Och så vill jag att billigaste visas först. Sen är det bara att scanna av marknaden. Brukar alltid börja med BMW (3, 5, 1, z-serien i nämnd ordning). Sen kommer Audi (A5 och A4 hetast just nu). Och efter det kan det vara vilket märke/modell som helst beroende på humör och sånt. Till exempel igår då jag scannade av Sverige på Porsche Boxster och kom fram till att en sån kan man ju få för dryga hundratusen...
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Usch ja...blir lite väl mycket tid på blocket nu när man ska sälja/byta bil.
Ännu mer tid går det när man inte vet vad man ska ha för bil sen i stället,nästan hela blockets bilar har lila annonsrubriker nu :-)
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
B locket AB undviker jag numer. Autopowergalleriet, Powerbörsen samt bmwcs alla bilder äro däremot en fröjd att studera. Original äro en njutning det med.
Mvh
Asken

Kontrollen kommer till en per automatik då man släpper den....
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Fortfarande än idag ca 12år efter att jag började använda internet säger jag till folk, tänker i mitt eget huvud jag ska bara titta lite och det går fort kanske 30 minuter eller max en timme. Precis som jag också tänkte idag när jag gick in men har upptäckt att jag redan suttit 45minuter och är LÅNGT ifrån klar :-)
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
Haas: om du håller dig till BMW vid bilbytartankar går det fortare ;-)

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Jag försöker undvika att titta på bilar på blocket, för det händer lätt att man hittar ett bra köp och så råkar man köpa en bil till :-S
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Varför har inte en bra site en äggklocka som funktion?:)

Gr8ride: Något att vila ögonen på förutom blocket? : Länk Länk

Får väl lägga ut någe tips för att få en gräsmatta som en golfbanefairway på kvalitetsrumpa.se kanhända.

Mvh
Asken
Och nu finns även blocket i mobilen.
Visa användare
345
Gr8ride
BMW 325i cab -90
BMW M5 -89

BMW CS #4005
Yo,

SoldF-sidan i mobilen... För en gammal reservare som jag blir man lite nostalgisk.

Gr8ride
Hehe jo man sitter ju en del på blocket faktiskt vilket man kanske inte borde.. Var ruggigt nära på att köpa en Cheva Suburban - 92a som dök upp där billigt. Om det hade varit bra eller dåligt får jag aldrig veta, men sugen var jag! Vet inte ens vad jag skulle ha den till, ville bara ha!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.