|
|
|
|---|---|
|
Ny 325dT på g, men begränsad budget (som vanligt) Kan man hoppa över klimatatomatiken och nöjja sig med manuell AC? Jag tror det, har inte saknat automatiken på tidigare 3:or, men jag lyssnar gärna på motargument. (Prioriterar metallic, skinn, dynamic, drag, rails, skidsäck, farth, speglar, högre) | |
|
Skulle i så fall vara att klimaautomatiken ingår i komfortpaketet, och att du ändå vill ha det andra som ingår i det paketet. Plus förstås att klimaautomatik är bekvämt, och att du får lite extra finesser som t ex restvärme och automatisk 'avfuktning' mot imma/is på rutorna. Annars håller jag med, det är tveksamt om den är värd pengarna! |
|
| Jag skulle i och för sig föredra att köpa en bil med klimatautomatik och ej metallic, framför metallic men ej klimatautomatik, men det beror ju på vilken kulör du vill ha. Vissa kulörer finns ju bara i metallicutförande. | |
|
Comfortpkt är helt onödigt i mitt tycke. PDC, Radio Prof och automatavbländning.... :( Det är nog endast farthållaren jag vill åt i hela paketet. Ljus metallic vill jag ha för då syns grusdammet mindre. Min första 3:a vara Saharabeige - kan inte bli mer praktiskt ;) Men visst, det är nog metallicen mot klimatauton - samma pengar och båda kan man iofs vara utan Då jag inte har klimaautomatik får jag ibland gliringar för att "en så dyr bil bara har AC" (Dj-a Volvoåkare). Det är detta jag stör mig mest på och därför överväger att prejja in klimatauto på något annats bekostnad.. Mest obligatoriska av tillvallen är Sportstolarna och Xenon i mitt tycke. |
|
|
Vet inte merkostnaden men bilar utan klimaautomatik tenderar att vara svårsålda och känner jag mig själv rätt så hade jag inte köpt en begagnad nyare BMW utan denna utrustningsdetalj. ___ //Ulf |
|
| Håller med Programmer där, om man ska tänka på en framtida försäljning så är det bättre med Klimaautomatik. Jag skulle inte heller fundera på att köpa en begagnad som inte har det. | |
|
Inräknat i värdetappet så utgör väl kliman någon ynka procent, dock finns det antagligen potentiellt fler spekulanter på en med, än en utan. Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died. |
|
| ja, det var väl det jag försökte uttrycka, att prismässigt spelar det nog mindre roll, men jag och flera av mina bekanta som jag pratat med skulle inte ens ringa på en annons utan klimaautomatik. | |
|
Vi har en bil med Klima och en med manuell AC och jag tycker faktiskt att Klimaautomatik är väldigt praktiskt eftersom den modulerar utblåsen efterhand. Med vanlig AC kyler man lätt ned bilen men det blir oftast antingen för varmt eller kallt. Hade inte velat köpa en bil utan detta. Sedan finns det väl en ytterligare "utökad klima funktion" men det kanske är lite overkill. Hade nöjt mig med SvartII och klima istälelt för metalliv och AC men jag antar att denna färg inte går hem om man inte gillar att tvätta bilen ofta :-) Du kan inte tänka dig att gå ned till 320d 177hk? Har iofs aldrig kört någon men den verkar gå väldigt bra. Eller kanske prioritera bort dragkroken? Den är ruskigt dyr för nybilsköparen, och fyller bäst funktion om man regelbundet drar båttrailers, hästsläp etc. Visst är det praktiskt att kunna dra släp ibland som villaägare men man kan hyra väldigt många lastbilar för 10kkr eller vad draget nu kostar. |
|
|
Håller helt med Kristoffer_L, spar in på dragkroken istället. Nu vet jag inte om du kör släp flera gånger i veckan kanske, men en vanlig person använder den inte alls så mycket så det lönar sig att kosta på extra för det. Hyr en lastbil istället. Men smaken är som röven. (Klöven) =) |
|
|
Kristoffer_L Tack för engagemanget. Du har nog rätt att det kan vara en fördel, men något måste stryka på foten för att klara 350' netto Jag kör en svart 320d idag,... Vill gärna att nya kärran ska känns lite annorlunda än nuvarande. Efter att resonerat som du för tre år sedan avstod jag dragkrok, men har ångrat detta sedan dess mer och mer och nu är det försent att eftermontera.. Till sommaren blir det båttrailer skulle jag tro, så den gubben gick inte heller... Kanske får bli en röd eller vit solidare alternativt tygklädsel istället för halvklädsel. Det kanske är bästa prutningen trots allt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.