|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
Lasse Karlsson |
Tjena BMW-freaks! Tänkte bara höra vad ni tror i denna fråga! Försöker sälja min och min fars 750 iAL, Biarizzoblå med 18200 mil på mätaren samt Svensksåld, men det går otroligt trögt! Bilen finns på Blocket samt på denna sida, och befinner sig i Östhammar i Uppsala län. Började på 99.000, sänkte till 92.000 och har nu efter att jag köpt en M5-01, gått ner till 80.000, bara för att bli av med bilen! Vill inte ha pengar begravda i den efter M5-köpet! Förstår att det är speciella bilar, att dom kostar att försäkra + att dom är rätt törstiga! men ändå! 80.000??? och inte ens nån som kommer och tittar?? Två har ringt men nått mer har det inte blivit! Är folk så misstänksamma så att man automatiskt tror att det är nått allvarligt fel på bilen bara för att priset är lågt?? Även om det vore så, skulle iallafall jag titta på bilen om jag var intresserad! ganska mycket får man ju koll på vid provkörning osv! Eller är det nått annat allvarligt fel i min annons?? Går man in på bilpriser .se är bilen värderad till 114.000 som lägsta privatpris i intervallet!! så anser att 80.000 är ett mycket bra pris!!! Som sagt: vad tror ni?? annonsfel?, för högt pris, trots allt?, eller annat fel? Tacksam för åsikter! då jag verkligen vill bli av med bilen!! HA DET!! |
|
Marknaden är översvämmad med bilar nu, gör små sänkningar 1 gång i månaden så "hittar" säkert nån den snart. Annonsen är hyggligt utformad, både på Blocket och här på Börsen. Den största missen är att du glömt nämna komfortstolarna antar jag? Eller är det standardstolar bara? En uppräkning av all utrustning (gärna med utrustningskod) i annonsen ser seriöst ut, prova det. Mvh |
|
Lasse Karlsson |
Tjena rob_t_j72! Okej! ja, komfortstolar är det ju! ska ändra in detta! HA DET!! |
| Verkar som att E38 är väldigt svårsålda just nu. Din annons är det väl inget större fel på, men några små saker bara. Tycker du kan ta bort det där med Aztra zenica och privatchaufför och montera bort de där fula extra backlysena om det går. | |
|
Bra pris på bilen och borde gå att sälja för detta pris trots trögheten på marknade. Inte alla köra 2000 mil om året och bryr sig så mycket om bensinpriset. Om du behåller infon om AstraZenca så se till att det stavas rätt tycker jag. I övrigt håller jag med ovanstående kommentarer. ___ //Ulf |
|
|
Jag ser inga större fel i annonsen i sig, och priset är väl inget fel det heller. Men man måste räkna med att det i dessa miljö- och bensin-prishysteriska tider är en klart mindre kundgrupp att vänta sig. En annan sak som är intressant är att dessa bilar inte är särskilt billiga ens nere i Tyskland. Jodå, man kan hitta himla billiga bilar, men jag satt igår och letade igenom mobile.de efter E38 740iL/750iL och det var väldigt vanligt med bilar som de begärde 7-13 000 Euro, ja det fanns de som var dyrare än så med. Och det var i årsmodellerna 98-01 Dr Tinnitus Min bil Länk |
|
|
Ulf, "Om du behåller infon om AstraZenca så se till att det stavas rätt tycker jag" Precis, visst är det viktigt att det blir rätt ;) Astra Zeneca skulle man annars kunna skriva (hoppas, hoppas jag skrev rätt nu) ;) |
|
|
... och det blev det nog inte... "AstraZeneca" ihopskrivet |
|
|
Det var bättre förr när dom bara hette Astra...;) ___ //Ulf |
|
|
Litet konstigt är det ju. Tycker att det på senaste tiden varit många trådar från folk som funderar på en E38. Och att betala 80 för en 114tusenkronorsbil ger ju mycket pengar över att köpa soppa för. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
Gemini__ |
Tycker bilen ser riktigt fin ut av bilderna att döma. Annonsen duger fint den också. Nästan så man blir sugen själv ;-) Lycka till med försäljningen iaf. |
|
Har skrivet det för men här är det nog läge igen. Bilpriser.se är inget facit! Vill inte någon betala det som de nämner som en pris så är det onekligen för högt? Sedan ska man vara medveten om att bilpriser.se baseras på KVDs försäljningar (inte enbart) och antalet 750iAL som de sålt kan räknas på ena handens fingrar. Om du däremot kollar värderingen på en Volvo V70 140 -04 så är den mycket mer precis. Själv tycker jag din bil är löjligt billig och säkert fantastisk på många sätt. Men för min egen del så går den bort eftersom den kostar 20% av sitt eget pris i försäkring varje år. Jag är nog inte ensam att tänka så. //Lövet |
|
|
Hur poppis är den förlängda versionen? Själv skulle jag inte överväga den annat än för ett extremt lågt pris eftersom karossen inte alls är så snygg som den normallånga...en fundering. I övrigt är väl inte v12or med 9 år på nacken speciellt poppis med nuvarande bränslepriser och försäkringskostnaderna de flesta drabbas av. En annan variant är att sätta ut den för 40000 och få budgivning....?? |
|
|
Bara att uthärda... Hela bilmarknaden känns precis tvärdöd i dagsläget och V12:or är nog bland det svåraste att kränga iväg. Sett till "bil för pengarna" är priset förstås kanon, men sett till vad marknaden vill ge tror jag det är för högt. Milskräcken hos "Svensson" brukar sätta in vid 18 000 mil är min uppfattning, vidare saknar bilen PDC som enligt mig nästan är ett krav på en Lang (av förklarliga skäl). Angående Lang eller inte så är det nog ingen större skillnad, vissa föredrar kort, andra gillar ponduskänslan i Lang.. jag gillar bådadera :) Budgivning tror jag inte på, lockar bara oseriösa dårar är min uppfattning. Angående försäkringen så är det inte så farligt. Jag betalde drygt 10000 halvförsäkrat/helår på en 750iL -96, 23 år gammal boende precis utanför Malmö. Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
tillägg: Problemet är inte att försäkringen är skyhög, att bilarna är jättedyra att serva, eller att de förbrukar en massa soppa. Problemet är att folk som inte ägt sådana här bilar TROR att så är fallet! :) Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Kalle. Bra poäng där. simon_en Personligen skulle jag vilja säga det på det här sättet. Visst är standardkarossen den som har bästa balansen i linjer och proportioner, men den är i mina ögon nästan generade trång i baksätet för att vara en så pass stor, och inte minst, exklusiv modell. Den marknadsfördes ju dessutom som stor och rymlig med. Men är föraren 180 cm och vill sitta lite avslappnat tillbakalutad (inte tonårsliggarstuket nu) så blir det rackarns inte mycket till benutrymme kvar där bak för bilens storlek alltså. Så om man då vill ha en bil som verkligen är ordentligt stor i baksätet med den tidens mått, så är det L-modellen som gäller. Då kan föraren ta sig lite plats och ändå så har man hyfsat benutrymme kvar där bak. Sen anser jag att av de bilar som har långversioner så bär nog BMW E38 det bättre än de flesta andra bilar. Den som inte är BMW-kännare ser bara att de ser mäktigare ut, inte förlängd och konstig. Dr Tinnitus Min bil Länk |
|
|
Känns som att detta ämne har avhandlats otaliga gånger på detta forum ? Personligen kan jag inte förstå någons förvåning över att marknaden för 7-serien är som den är , särskilt inte som tusen och en förklaringar diskuterats och avhandlats i väldigt många trådar. Gamla 7-serien har helt enkelt alla tänkbara ekonomiska aspekter emot sig i förhållande till hur pass mycket värde för pengarna en köpare upplever sig få tillbaka. Och precis som de senaste åren är marknaden för gamla komplexa lyxbilar enormt smal. "Att ge en vägsnigel fingret är som att kasta pärlor till svinen" |
|
|
Gällande budgivning så har det fungerat en gång för mig, det gjorde att bilen till slut såldes (en 530 i 93:a) till ett visserligen lågt pris, men inte underpris. Funkade för mig och det var först då den drog till sig seriösa intressenter. Vid högre pris hörde diverse mindre sympatiska personer av sig och skrek och halvhotade mig för att de skulle pruta. Tänkte som en omväxling och få lite rörelse i försäljningen. |
|
|
Kalle (AutoPower), grejen med bränslepris, mil och servicekostnadsskräck är inte så konstig eftersom ju billigare bil man aspirerar på desto mer intressant är det i regel för spekulanten med totalekonomi. Hur man än räknar på det blir i regel en polo från 99 billigare att äga/mil än en 750iAL...:) |
|
|
Simon, Jag har olika erfarenheter än dig gällande prissättning och idioter som ringer och prutar helt enkelt :) Angående kostnadsapekten så är det klart att en 750i är dyrare än en Polo 99, men det är också lite olika köparkategorier. Jämför man däremot 750i med Sveriges mest sålda bil, så påstår jag att skillnaderna i driftskostnader är närmast marginella under normala förhållanden. Lägger man sedan till skillnaden i känsla, komfort och prestanda så är 750i världens största fynd. Överlag så anser jag att E38 är den bil som ger mest för pengarna. Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Kalle, händer det inget så får man försöka med nya grepp helt enkelt... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.