|
|
|
|---|---|
| Hej, var idag på brostugan med bmw Klubben och pratade med ett par herrar som påstod att jag hade en 730/735 neder del på min front. De sade att alla 750 hade en speciell variant som skulle kyla bromsarna. Men jag har tittat på massor av bilder och sett många 750 e32 med likadan front som jag har med ett luftintag istället för två som några andra verkar ha. När fick man två luftintag? Hmm. Ska forska vidare men vet någon så skriv gärna. | |
|
Har för mig att den nya underdelen av fronten kom med de större bromsskivorna/4-kolvsoken till juli månad 1990-. Även de första 750-E32 var lite säregen mot de övriga E32:orna med den lilla öppningen längst ner till vänster, som tydligen var en extra kylning till generatorn. Således har du en helt original 750. Finns lite att läsa om du söker på bla. "fykolvsok" och "autobahn paket" Mvh. Patric, BMWCS #4598 |
|
|
Hej Granathen! Det var jag som tyvärr påstod detta om din front men PJ har helt rätt och jag fel,glömde helt bort att din bil var en 88:a så det blev lite fel. Lägg gärna upp lite bilder på din så fler får se en av de finaste i E32 i landet. Mvh Dic. |
|
|
Tack PJ nu har man lärt sig det! Dic: Inga problem jag fick ju lära mig nåt nytt om e32 och då är jag alltid glad;) plus att jag fick ju några värdefulla tips igår också tack för det! Har lite bilder i mitt galleri och i bloggen men färska kommer förhoppningsvis snart. // Fabbe. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.