|
|
|
|---|---|
|
Jag har en BMW 530d -01 som gått 260000 mil, stora ljudpaketet, stora tv´n, telefon, ja allt typ. Jag skulle lämna in bilen för att byta framruta, en bak lykta och fram spoiler´n för det blev sönder slaget en lördag natt i slutet av juli.. Det är ju inga större konstigheter att byta detta. Jag lämnade in bilen till stans finaste verklstad ju BMW själva i skövde. Blev lovad att bilen skulle köras in av självaste platschefen. Det skulle ta 3-4v att fixa, var ju mitt i semestertiderna. inga problem. Men efter 2 veckor ringer platschefen på BMW skövde och säger att det varit inbrott i bilen, jag åker dit och ser att dom har stulit 4st fälgar AC Snitzer 18" (245fram och 265 bak) dom har krossat bakrutan och sen har dom försökt att stjärla navigatorn men misslyckades, men dom bröt sönder den, så den är kass. en CD läsare (MKII, tror jag). Enligt platschefen själv så hade dom inte ställt in bilen pga platsbrist inomhus så den har antagliten stått ute hela tiden. Men nu har försäkringsbolaget Länsförsäkringar efter 4v bestämt att lösa in bilen till ett värde av 55 - 65 tusen, dom säger att den inte är värd mer. Det fanns inte en rostfläck på bilen, motor och växel låda går kanon, inga märken på karrosen eller invändigt. Jag har liksom gett 120 000 kr för bilen + att kostat på den med LB reggning och toning av rutor och lite annat för ca 10 000 och nu efter bara ha ägt bilen i 10 månader skall jag tappa över hälften av vad jag gett för att jag har lämnat in bilen till stans finaste verkstad BMW själva. Jag skulle liksom bara byta framruta, en bak lykta och fram spoiler´n och nu förlorar jag 65 tusen på att lämna bilen till bmw. Finns det några råd här hur man kan gå till väg med det hela???? All info är välkommet. Jag menar BMW Skövde borde ju stå för en del oxå det är ju trots allt deras fel. Jag har ju varit utan bil oxå i 3 veckor nu mer än BMW lovade att det skulle ta att fixa bilen. Men totalt 7 veckor. Vad skulle ni värdera min bil till? LF sa ju 55 - 65 000 men kollar man på blocket ligger dom ju runt 80 - 100 000 typ. tackar på förhand. /Niklas | |
|
Jag vill starkt rekommendera dig till att kontakta konsumenternas försäkringsbyrå. Länk Du ska absolut inte acceptera budet på 55k, vägrar de, kan du be de laga bilen. Kräv att få bilen lagad istället. __ Min bil: Länk |
|
|
Precis, kräv att få bilen lagad! BMW måste väl kunna utnyttja sin egen försäkring då bilen stod på deras område? Be innan det (snällt!);) platschefen i Skövde att skriftligt intyga att bilen är/var oerhört välutrustad och hade ett oerhört fint skick och var värd åtminstone 8-90.000:- iallafall. Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.