|
|
|
|---|---|
|
har problem med min 323 ci -00 e46 klonkar höger bak, har bytt stötdämpare och fjäderbenslagringar, båda sidor bak. klonket har fortsatt, tilltagit ännu mera. stod idag och blev less, slutade med att jag klackade på bakdäcket och märkte att hela hjulet rörde på sig. gick runt till vänster sida o sparka, stumt. tillbaka till höger o sparkade mera, för att försäkra mig att det verkligen rörde på sig. vad kan det vara som är slut? jag chansar att jag inte är den enda som råkat ut för detta? | |
|
kanske kolla hjulbultarna? // M.V.H. Daniel |
|
| dem sitter som dem ska. | |
| Är det inte e46 som brukar spricka (karossen alltså) nånstans vid bakaxelinfästningarna? Det kanske är det som har hänt? | |
|
nu har ja hittat felet, främre bussningen på längsgående bärarmen. blir nog att byta på BMW, tyvärr kostar de ca 4000kr :( bilar är spargrisar utan bottenplugg.. |
|
| Har haft samma problem med min,blev fan tokig innan jag sparkade på hjulet av ren ilska,då rörde det sig också.Jag köpte nya på meconomen tror 500kr för bägge,några öl 100kr,en helg,en sönderslagen hand,men det var det värt. | |
|
hehe har tid först den 19:de kan hända att man ahr över tid nån helg så man kan pilla med de innan... men man bör göra hjulinställning efter bytet.. någon som kan ge tips o tänka på vid byte ? detta är min 1a bmw så ja har int kännedom om dessa. behöver man något press verktyg vid byte eller vad krävs ? har letat guider ang byte av bussning där men ej hittat.. :( |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.