|
|
|
|---|---|
|
Tjenare, är ny här så hoppas jag gör rätt. :) Men är ute efter ett par Coilovers till min 523 -98, har sänkningsfjädrar fram (40mm) och såg att ena dämparen var slut och fick råd av många att köpa 40mm kortare dämpare. Mekonomen i Luleå skulle ta 2700kr st (bara fram) så det kändes lite dyrt. (Dock Bilstein) ringde Ge motorsport tidigare och dom hade för om jag minns rätt nästan 7-8 tusen. Men måste skickas tillbaka till tyskland och göras om. Det skulle ta upp till en månad. lite lång tid då det helst ska bytas snarast möjligt. Men hittade på www.BMtown.com ett eller två kitt. Var billigare och tjänar inte så mycket pengar. Så tänkte fråga om det är något att ha och om sidan går att lita på ?? Ena lite billigare är V-Maxx motorsport för 449£ Det andra FK Automotive för 680£ Är det någon som har erfarenget av märkena/sidan ? Är lite skeptiskt just att beställa från utlandet när jag helst köper det över disk men blir lite dyrare då. // Chrille | |
|
Sök på "FK" så hittar du en aktuell tråd och vad folk har för erfarenhet av dem... M V H Stephan Min bil: Länk |
|
|
Både jag och kompisen hade på våra förra 523 varsitt Supersport coilover kit som säljs på ebay i tyskland för runt 350-400€. Funkade bra för mig men inga bangrejjer direkt. En dämpare gick sönder för kompisen men jag tror han fick den utbytt rätt fort av firman i tyskland. Lågt gick det att få det ivarjefall, dock rätt stötigt. Hade det funnits till min nuvarande 540 så hade jag inte tvekat att sätta dit det igen. Jag var nöjd. (Tror det är samma kit som du kallar V-Maxx) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.