|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag har hört att 325/525 tds e34 växellådan ska passa på e36 325 men inte helt bolt on. vad är det som behövs göras om man sätter dit växellåda, kardan och bakaxel från en 325 tds på en e36 325? Är det ungefär samma hållbarhet på 325 tds drivlinan som 328 o m3? eller vad är det som skiljer? Jag har planer på o bygga turbo runt 400hk så det är därför jag funderar om drivlinan från tds håller.. mvh Glenn tacksam för svar | |
|
Den passar bolt on men då dieselmotorn har en annan lutning så kommer lådan att luta fel på en M50. I grunden är det samma låda men sprängkåpan skiljer. __ //Niklas |
|
| Okej. skilljer det mycket på lutningen och hur blir det med kardan då kommer den att vibrera? Lutar det så myket så att det inte kommer fungera? | |
|
Det enda som behöver fixas till är väl spakstället som måste vridas för att få spaken centrerad i hålet. __ //Niklas |
|
|
Okej tack för svaret. Om det inte är så krångligt o vrida så gör jag det annars tar jag spakstället från en tds.. Bakvagnen från tds med upphängning, diff, drivaxlar ja allt vad det innehåller är det lika som på m3 ? Om inte är det stor skillnad på hållbarheten om vi jämför tds med m3 eller 325? MVH Glenn |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.