|
|
|
|---|---|
|
Vad är ett skäligt men billigt pris för en (tänk ett lägsta slutpris du garanterat ska kunna sälja den för hyfsat snabbt): - 120i - 3-dörrar - M-sport pkt - Klimat - Sparkling Graphite - 800 mil - V-D på 16" original LM. - Drygt ett år kvar på nybilsgarantin. Tacksam för seriösa gissningar :) | |
| Antar att du menar att det är Du som ska sälja bilen... Om du vill få den såld snabbt, från 260 och upp kanske..? | |
| 260 låter väldigt mycket i mina öron... hade tippat själv på runt 220-230... | |
| Utgick från att det inte finns ngn 08 under 270... | |
|
Bygger man sin BMW enligt specen ovan så hamnar man på 292.400kr. Möjligt att det finns mer utrustnings som Nikk inte nämnt men utgår man från priset ovan och drar bort en viss rabatt som mer eller mindre alla lyckas få så låter 260' väldigt mycket. ___ //Ulf |
|
|
210 tusen sålde WilleW sin 120iM -07 med ~1000 mil på mätaren. Vad gör en årsmodell, 10.000 till kanske? Från detta ska dras att det har gått ett tag sedan den försäljningen och begagnatmarknaden har inte förbättrats sedan dess om man säger :-( Se: Länk //Lövet |
|
|
Gissar på ca 200-220kkr i slutpris. Sen skall man nog inte underskatta den inhemska konkurrensen ifrån senaste 118d som är miljöbilsklassad om man är beredd att lägga uppåt 250kkr för en 1-serie. Väldigt många väljer säkert en sådan idag och får 10kkr av staten för besväret. |
|
|
Ja man kanske inte ska räkna med att man kan få mer än 215. Nyare bil i antalet månader betyder ju längre nybilsgaranti mm. Tror att just detta kan göra bilen hyfsat lättsåld |
|
| Ok, då innebär det att försäljarna av 120 im 08 måsta sänka sina priser med minst 50 tkr för att motsvara ert pris - trevligt! | |
|
Utpris oprutat finns från aukt BMW handlare 230k ungefär, ex Länk Ett privaköp ska ligga betydligt under det med tanke på sämre finansieringsmöjligheter och garantier. Hur mycket mindre kan man diskutera men runt 10% i alla fall. //Lövet |
|
|
Jag tycker inte att bilen i länken en 2007a som gått mer än dubbelt så långt för 229.000 är jämförbart med en 08a som endast gått 800 mil? 10% mindre än de skulle innebära drygt 200 tusen, nog för att de är dystra tider för bilförsäljningen men riktigt så illa tror jag inte de är.. Jag tycker att 220 tusen vore ett bra pris för en 800 mils 2008a, ur köparens synvinkel BMW CS #5139 |
|
|
Den har gått 800 mil till. Skillnaden är inte direkt himlastormande, JL ;-) Men visst är det en -07a vilket drar ner priset en aning. Å andra sidan skiljer det inget mellan -07or facelift och -08or vilket gör att denna nackdel sannolikt är mycket liten. //Lövet |
|
| Jag trodde det var frågan om en 08:a - på blocket finns det i var fall ingen billigare 08:a en 250 tkr men om det rör sig om en 07:a (som uppenbarligen är fallet?), hamnar vi i helt andra nivåer... | |
|
Bilen är byggd oktober 07 och klassade som en 08. Har fått för mig att kvarvarande nybilsgaranti betyder rätt mycket om bilen säljs privat. Är det 1 år eller mer kvar så är det ju minst lika bra som att köpa från en auktoriserad bilskojare... |
|
|
Det stämmer naturligtvis bra. Tänk dock på att garantin gäller från när bilen tas i trafik, dvs en 07a och en 08 kan ha precis lika lång garanti om de tagits i trafik samtidigt. //Lövet |
|
|
Hej! Enkel bilköparpsykologi som sitter i de goda generna i detta landet sedan urminnes tider är att om bilen kostar mer än 100kkr så föredrar bilköparna att köpa utav en välrenommerad bilhandlare. Mvh Asken |
|
| Som Asken säger så får man ju ofta bra finansiering hos firman. Nu när räntan går upp och fastighetspriserna ned är det inte lika lätt att slänga in ett lån på lägenheten. | |
|
"Fastighetspriserna ned"... Nja inte ännu men visst, generellt ökar de inte i samma takt som förut. |
|
Terry N |
stämmer (tyvärr), är med och budar denna vecka på 2 villor i stockholm, (2 olika områden) buden börjar rejält under utgång, det hände inte för 6 månader sedan. Oftast brukar affärerna vara klara samma vecka, men nu är det torsdag och det står still klart under utgång på varje objekt än så länge. Tyvärr ska man även sälja sin gamla kåk... Hade man sålt och vet man spelar med för kapital är den annan sak, då kan det vara en fördel i dessa tider. Priserna kommer nog stå still ett tag, men efterfrågan är stor i sthlm så när det blir aviserat att det inte kommer fler räntehöjningar så är det fullt spett in i budleken igen för många... Ämnesbyte, sorry. |
|
Första specen är felaktig, ska vara följande: - 120i -08 - 5-dörrar - M-sport pkt - Advantage pkt - Förvarings pkt - ACC - Regnsensor, farthållare - Sparkling Graphite - 800 mil - Drygt ett år kvar på nybilsgarantin. Vad tror ni, bör jag kunna få 225.000:- ? |
|
| Glömde ISOFIX... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.