|
|
|
|---|---|
|
Mitt problem är att fläkten inte jämt startar som den ska när bilen startas. Ibland är den helt tyst. Klimadisplayen visar olika fläkthastighet men fläkten är stilla. Efter en stund (kanske 15 minuter) börjar helt plötsligt fläkten att vina och ventilationen kommer igång igen. Displayen visar ingen förändring. Någon som vet vad det är för fel? MVH Fredrik | |
|
Troligtvis ett litet motsånd som behöver bytas, kostar mellan 1000 -1500 kr. Bytte själv för några veckor sedan och din problembeskrivning överensstämmer helt med min. |
|
|
Förmodligen är det fläktmotståndet som inte fungerar som det ska.,Hade samma fel som du på min 523-97.Motståndet kostar ca 650kr på BMW.Be verkstaden kolla den detaljen före diagnos så sparar du några hundringar på arbetet .Totalt betalade jag 1000kr. Lycka till! |
|
|
Det sitter inget vanligt "fläktmotstånd" på dessa (steglös elektronisk styrning). En effekttransistor monterad på en liten kylplatta (på fläktmotorn) kan ha dåliga lödningar. En baggis att åtgärda om man väl har enheten ute ur bilen bara... FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.