AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
4.194

Köpa E9x med xdrive eller A4 quattro?

Sida 2 av 2
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Nockenwelle:

Jag tror de flesta vardagsbilister tvärtom gillar vardagsbilar med lite punch i, BMW´s bensinare med sin fina gångkultur maskerar motorns kraft och de flesta vill nog känna lite brutal "urkraft" när man gasar... =)

Mvh
tullan, bagaget är definitivt större än i de andra och det var viktigt för oss (2 barn och fjäll-resor...)
Tycker att Outback gav mest för pengarna och den är verkligen riktigt-riktigt bra. Jag hade inga erfarenheter av Subaru, men förväntade mig en bil som fungerade. Dessutom är det bra komfort tycker jag. Inte riktigt lika mjuk o skön som min 528iA med komfortstolar etc, men det förväntade jag mig inte heller :)

pe
1.034
pew

325iA Cabriolet -90
A4:ans bagage är väl aningen större än på Outback.
Kollade på en nästan ny Outback för ett tag sedan och säljaren skulle byta till större pga för litet bagage (trångt med barnvagn sa han), så kolla det noga så du inte ångrar dig sedan.
Gamla A4:an ( t.o.m.-05) hade en nackdel om man lastade in barnvagnen först så fick man inte in den ända mot ryggstödet pga för dålig höjd under balken för insinskydd och lastnät. Gick dock bra att packa in annat först och barnvagn sist.
BMW:n (E46) känns inte mycket mindre än A4ans bagage men har inte provat med stor barnvagn där.
Men ingen av bilarna har väl något gigantiskt bagage.
A4 an vet jag är suverän på vinterväglag. Gick till och med förvånansvärt bra på snö med sommardäck och ESP urkopplad.

Visa användare
145
tullan
525iam touring 03
Jag har haft en provkörarhelg och får nog backa lite. Har kört 320da, 335da, nya A4 1,8 tfsi, nya A4 3,0 tdi quattro. Det finns bara en "gren" som audin hänger med i och det är motorerna. Blev mycket impad av 1.8 spisen som gick riktigt bra och har ett brett register. 3 liters dieseln går ju självklart som ett troll oxå. Men i allt annat tycker jag bmw pissar på audin. Blev mycket besviken, hur f**n kan media skriva upp en bil så? (framför allt AMS). Inredningen är inte alls lika fräck som på bild, kvalitetskänsan finns inte alls där, den är riktigt plastig faktiskt. Passat cc känns mycket dyrare tex. Styrningen var alldeles för vevig och lätt...noll känsla. Tv-spelstyrning typ. Växellådan har hyffsat korta lägen men ingen känsla alls, lite som mercedes varit. Däckljudet var hyffsat lågt men vindbruset när man kom upp i lite fart var bedrövligt. Låter nästan som ett fönster var öppet. Man förstår tongångarna hos en del på nordicaudi att audi backat iom nya a4. Därör vidhåller jag att gamla (b7) är en bättre bil!

Det tog inte många meter i e91 för att känna vill ha känsla. Fick även se face lift versionen....mycket snygg! En sån får det bli....4 hjulsdrift eller ej
Jag tror du gör rätt! BMW'n är mycket trevligare i längden än Audin tror jag. Däremot så är faktiskt baggaget i Outback större än i A4, jag har en Outback , och valet då jag köpte ny bil stog mellan A4 quattro, 3-serien xDrive och Outback.... två små tjejjer och en fru tar upp all plats, men det skulle nog vara så hur stor bil jag än hade :P

an
316
andreas_r
BMW 320I Touring M-Sport -03 Titansilver
Märkligt att ingen diskuterar priser på service och reservdelar??? Kan nog garanter att audin vinner den machen långvägar, dyrare vardagsbil kan man leta efter... Och audi har naturligtvis 3 års fri service???

Less is More
an
316
andreas_r
BMW 320I Touring M-Sport -03 Titansilver
Förresten någon som vet vad ett kamrems byte kostar på Audin??? Kostar inte så mycket på BMW`n tror jag... ;)

Less is More
16.561
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Kamremsbyte görs numera var 18000 mil på Audi så den kostnaden är inte så farlig längre. Men visst är det dyrt, runt 10.000kr.

//Lövet
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Värdeminskningen är väl större på BMW:n?
Har inte kört nya A4:an bara A5 3,0tdi samt S5 som känns väldigt förtroendeingivande.

//Stefan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.