|
|
|
|---|---|
|
Då har man äntligen köpt sig en 750 e32! Helt underbar bil. Har ni några tips på vanliga småfel som man kan kolla upp? Sen är det så att när man accelererar på låga växlar så knackar/vibrerar det från drivlinan. Hardyskivan? Stödlagret? Enligt realoem så verkar det ju vara cv-axel, stämmer det? Länk Alla tips och trix mottages tacksamt! | |
|
Gratulerar! Vill bara flika in att det inte är ovanligt att växellådskuddarna brukar gå av: Länk och kan få dig att uppleva dessa fenomen. |
|
| Okej ska kolla kuddarna så fort jag har tid. Tack för tipset! | |
|
Länk Kardanen verkar vara en känslig punkt på äldre BMW? Mvh |
|
|
Hej Olof På Din bil är det förmodligen hardyskivan som är lite nött. Ang HC är det kanske vevhusventilationen som är igensatt. Annars skulle nog HC sjunka lite av allmän service. tex tänddelar,oljebyte osv |
|
|
Mikael T: Tack för tipsen. Finns det något annat du tycker jag ska kolla upp med tanke på att du har ägt bilen? Något litet fel som fanns redan på "din-tid"? |
|
|
Hej Olof. Ring mej gärna på 073-7345062 så ska vi prata 750. Jag har en till 750 -88 som jag ev. har degraderat till reservdelsbil om du behöver något... |
|
| 750 har inngen hardyskiva. cv fix, center bearing fix, vevhusventilationen (VCV/PCV valves fix) +++++ Länk | |
|
okt.no: Tyckte väl att det var något som inte stämde på RealOEM. Tack för tipsen! |
|
|
Är det någon som vet var jag kan få tag i skinninredning till min 735IA-86 E-23 svart eller grå med dörrsidor... |
|
|
Kan ta och uppdatera denna tråden lite med att säga att jag har demonterat kardan nu. Kan säga att stödlagret var "ganska" slut. Har en film att slänga upp om någon vill se... Kuddarna till lådan var också helslut så det blir byte där också. Är det någon här som beställt från Bildelsimporten förresten? Beställde nämligen stödlagret därifrån, och när jag väl fick det så var inte lagret med, bara ramen och gummit... Så jag ringde upp dem och bad dem att skicka ett. Nu visade det sig att de hade skickat fel lager... Mikael T: Om du läser det här och har kvar 750:n så kanske jag skulle ha svängt förbi och kollat in lite grejer. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.