|
|
|
|---|---|
|
Jag ska försöka mig på att slipa bort en liten färgrinning på min Z3a. Nån som har tips på hur jag går till väga? Tanken är att slipa med fint slip papper för att sedan våtslipa med finare och finare papper för att sen polera. Tänker jag rätt eller hur gör man? | |
Be 726 523iT LCI -07
316i -00 530iT/5 -96 528iA -86 528i -83 Alpina B9/E28 -82 Nr:003 525 -75 3.0 CS -73 Jaguar E-type OTS v12 -71 Dynapack dynamometer |
Står lite tips här i ett gammalt inlägg. Länk Men jag måste hålla upp ett varningens finger.......! Det är svårt att få det riktigt bra och lätt att man skadar lacken. Bert-Ola BmwCS #2423 |
|
Japp...men slipa med LÄTT hand o "klotsa" rinningen...E man expert o lacken e nylagd så kan man använda rakblad o skära bort... Jag skulle använda följande steg: Våtslip 600, 800, 1200, rubbing, cleaner o slutligen polish...Möjligen att du kanske bör börja med 800 iställer för 600 beror på hur grov rinningen är samt hur länge du vill gnida:-)...Du kan givetvis gå på med ännu finare papper än 1200 men rubbing plockar "1200" reporna rätt enkelt, o med cleanern jobbar du bort spåren efter rubbingen:-) Blackbeard punkt se...För oss som surfar på fler ställen än nätet:-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.