|
|
|
|---|---|
|
hej köpte mig en 325ik -88 igår. utan motor. tänkte fråga mig lite om hur kabelstammar osv går i motorrummet någon som kanske har bild på det? Det jag undrar 1: går det en kabelstamm från motorn som sitter med spridare, givare osv. Som sedan delar sig till en svart gängad grej, så man bara pluggar in den i kontakten som sitter i motorrummet? 2. sitter batteriet i högra baljan bak på en e30? på min går det en lång kabel med batteriefäste, längst bak vid baljan på höger sida. Följer jag den kabeln ända fram så kommer jag till batterihyllan i motorrummet så kommer jag till en sån där blyhatt som ska sitta på ett batteri, varför kan det vara så? 3. plus+- kabeln som ska gå till sprut, reläbox, säkringar osv. Vart finns den? hur tjock är den? går en kabel från reläboxen som går efter torpedplåten bort till batterihyllan. Men tycker den ser lite liten ut för att vara något sådant! ni kanske inte förstår så mycket om vad jag menar, men jag är helt ny inom bmw, har bara hållt på med volvo och bytit elssytem/sprut från diverse andra volvosar... Men skulle ändå vara hemskt tacksam om ni la upp bilder i motorrummet på era 320/325 gärna närbilder på osv vid reläboxen och vart + kablar och sådant ska gå / MVH Tommy | |
|
www.realoem.com - där har du sprängskisser, art.nr, och riktpriser. Batteri sitter i höger balja bak. Pluskabeln går på höger sida om jag inte missminner mig, ut genom torpedväggen vid batterihyllan och delar sig till reläbox, startmotor osv. Hoppas det va till nån hjälp iaf... MVH |
|
|
fan vad kul att få ett sånt bra svar! varför sitter batteriet bak när hyllan är fram? ska det vara två batterier? tack för länken!! mvh TOmmy |
|
|
Det skall bara vara ett batteri och det sitter bak på 320 sitter det fram Min bil :Länk |
|
|
så hur ser batterikabeln på en 325 ut frami då? en blyhatt (som sitter på ett batteri? :P ingen som har några bilder på era motorrum 325 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.