|
|
|
|---|---|
Ghost Rider |
Nån som vet om det är besvärligt att lufta en 120D som man kört helt tom på diesel Christer Andreasson BMW 120D |
|
Ok,nu har jag inte ett exakt svar på om just din bil måste luftas ... Men jag TROR det är ytterst osannolikt att du ska måsta lufta din moderna BMW.. Kan inte i min vildaste fantasi tro att BMW´s dieselutveckling gått bakåt i det fallet.. Mvh Janne. |
|
| Men i instr.boken står att man absolut SKA tanka när ca 5 liter återstår. Motorn kan skadas annars! Vad menar dom? | |
| Så står det i handboken för min 116i också. Dom vill väl slippa ta konsekvenserna om något skulle hända p g a soppatorsk. | |
| Moderna dieslar luftar ju sig själva, bara tgb30 anno 1975 som måste luftas | |
|
Lufta behöver man inte göra, dock det är dåligt att köra bränslestop på vilken modern diesel som helst, inte bara hos BMW. Om bilen inte går igång efter typ 30s ska man vänta ett bra tag innan man försöker igen (10min). Och försök inte mer än tre gånger för då är det troligtvis nåt annat som är fel och man bara gör skada till bränslepumpen. Dessa är riktlinjer som jag hört... men bättre riktlinjer än inget alls. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.