|
|
|
|---|---|
|
Tjena Har märkt att det knappt finns några hyffsade manuella exemplar i 15-20k klassen, dem som finns är ca 50mil norr om sthlm.. Vad har hänt med dem? Skroten? Finns det fler registrerade 735or än 730? Med 6an. Vad ska man ge för en i hyffsat skick? | |
|
Finns nästan inga okej 5vxl 730i/735i kvar om du inte letar som en gnu, så mitt tips hittar du en KÖP!!!! Det kommer bli svårare och svårare, jag gav upp årsskiftet 04-05 när jag letade, så var inte nödbedd för då får du ingen... 15-20 bör du få en okej, men en fin kostar mer, mycket mer, tyvärr är det inte bilar som tagits om hand i någon utsträckning = finns inga superfina. Lycka till! Mvh Stephan |
|
|
Min 735i 5vxl Schwarz 086 tillverkad februari-87 är DÖD :( Regnr: PWE649 Fabrikat: BMW 735I Färg: SVART Fordonsslag: PB Fordonsår: 1987 Fordonsslagsklass: I Chassinummer: WBAGB310101626964 Senaste EU-regbevis del 2: 2008-01-31 Upplysningar: Ägare/Brukare Namn: VÄNERSBORGS BILDELSLAGER AB Adress: STÄRKEBO Postnr: 462 91 Förvärvsdatum: 2008-03-10 Ort: VÄNERSBORG Fordonsdata Fordonsstatus: Avregistrerad (2008-03-11) Tillfällig registrering: Nej Import: Ja Antal ägare: 10 Yrkesmässig trafik: Nej Fordonet tillverkat: Producentansvarig: I trafik första gången i Sverige: 2000-10-06 I trafik första gången i utlandet: 1987-02-18 Utredning: Nej Buhuuuu, Stephan ledsen... |
|
|
Ja inte växer dem på träd direkt! Själv sitter jag på ett relativt fint exemplar, köpte tillbaka den i somras efter ett års frånvaro och 70 körda mil: Länk Länk Kan kanske tänka mig att sälja men prislappen faller ju inte inom intervallet 15-20. |
|
|
Kul att se att du har köpt tillbaka den... Lustigt att jag köpte din kusins (?) vinterfälgar för inte så länge sedan, världen är bra liten.... |
|
|
Jag har en! Vill dock tyvärr inte påstå att den är i särskilt bra skick just nu. Rost längs dörrkanterna nere. Syns inte utifrån än tack och lov. Sen läcker den in vatten ibland. Men all el funkar iaf utmärkt. Ja bra bil är det i alla fall, 735:orna. Oslagbar komfort och samtidigt väldigt rolig att köra. Men motorn är i slöaste laget ibland. Men det känns iaf tryggare med 6:an än 12:an... När man inte själv är en stjärnmekaniker. mvh |
|
|
Synd att den läcker in vatten, inte bra på vintern hehe, vet du varifrån? Har hittat en rätt fin 730ia, som just tyvärr har automat låda.. Hur mycket mer drar en automat E32 730 jmfrt med en 730 samt 735 manuell? Känns lite trist att behöva välja en automat bara för att man vill ha 7-serie.. |
|
|
säljer snart min 735-man 92:a,diffbroms,klima,taklucka osv.hyffsat skick annars.Sätter väl ut den på powerbörsen då. |
|
|
Jäsiken Swensson vad läckert med en grön! Hur går den med 284 kammen? Tycker inte att min känns speciellt slö men lite filande ligger runt knuten... Bensinförbrukningen i min är ju inte något att fästa någon vikt vid eftersom jag meckar under tiden och snittar på 1,25l/mil dom senaste tankningarna med 95% stadskörning. Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died. |
|
|
Jag har senaste två tankningarna haft dels 1,325 l/mil och andra tanken 1,324 l/mil på min 735iA-88...dvs mätt/räknat enligt "full tank till full tank metoden". Stadskörning(jaja,hyfsat "mellanstor stad",men lite rödljus och fiskörning) ca 70%,landsväg 70-90 vägar resten dvs ca 30%...Ingår en del "kickdown" här också. Kan nog pressa ner den till kanske 1,25l/mil vid lite lugnare körning vid liknande körcykel.. Svårt att ekonomiköra med denna ålderstigna automatvagn :) Ren landsväg(90-100km/h körning) går att köra under litern,vid lugn "hålla hastigheten" körning och inte allt för mycket omkörningar.. OBS! Sägas bör är att jag har lite problem med mitt högra bromsok fram,vilket kan störa förbrukningen en hel del... Ska byta båda fram vid tillfälle(inget akut,men jag känner att det nog blir mitt "nästa projekt" innan snöstormarna glider in). Mvh Janne. |
|
| Stavros: Du har powerpost! | |
|
hej jag hade en 730-89 till salu för ett tag sedan , men det gick nästan inte att sälja , manuell . fick bud på den för 3000 kr besiktigad och skattad ,, slutade med att jag bytte den mot en eu moped till tjejen i stället , och det var inget vrak heller körde den varje dag utan problem . |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.