|
|
|
|---|---|
|
Hej! Någon som har 10x20" på sin BMW E92/E93 bak och har M-chassi? //Jocke | |
|
Det går inte utan att skrapa i tyvärr. Vad är det för fälgar du har fastnat för? ///Niklas "NIKEMAN" Johansson |
|
| AC Schnitzer Type VI! Borde ju inte skrapa i.... | |
|
Enligt ACS själva verkar det ju ej vara några problem: Länk |
|
|
Sant! Men man vet aldrig.... Skulle vilja ha lite svar från någon som ev. har 10x20 på sin E92/E93! |
|
|
Som sagt så går det INTE utan att skrapa i skärmkanter. Fråga t.ex. Sebbe "imolarot" som hade 20" custom iForged på sin 335i Länk ///Niklas "NIKEMAN" Johansson |
|
|
OK! Hur mycket var/är hans bil sänkt bak? //Jocke |
|
|
INTE EN TUM sänkning hade han när han hade 20"arna. Nu har han monterat coilovers och kör med 19" istället. Min bil är sänkt med H&R 55/20 (osäker på mm) och den skrapar i med 19" och 265/30 bakdäck om man är 2 i bilen eller flera. ///Niklas "NIKEMAN" Johansson |
|
|
Vad hade han för offset på fälgarna då |
|
| Jag har 19" med 265 och det slår INTE i alls.........trots M-sänkningen | |
|
Fast min är sänkt mer än M-sport som sagt. Jag har M-sport på min orginal - och sen monterade jag dit H&R fjädrar på det så sjönk han ner lite till =) Inte en aning vad Imolarot hade för Offset. Det vet han inte själv heller. iForged berättar väldigt sällan vad dom har för ET på fälgarna. Dom frågar vad man har för bil - sen fixar dom så det passar helt enkelt bara. ///Niklas "NIKEMAN" Johansson |
|
|
Och ändå passade det inte |
|
| Det beror mer på offset (et) än själva bredden på fälgen. Om du ger mig et så kan jag räkna ut om det passar! Det har inget med sänkningen att göra om det tar i, i skärmkanten då man har en possitiv camberändring vid infjädring/sänkning. | |
| 10 tum breda et38 bak | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.