AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.094

storlek på bromskivor på e46 330 ?

Hej!

Spanar lite efter en 330 som gått ganska mycket till en billig peng
för att kunna använda det på bana och till vardags med. Och då ligger blocket
ganska nära tillhands. Och då är det så att jag vet att 330 precis som 530 har större bromskivor än de mindre motorstarka syskon men nu såg jag en som
verkar till synes ha lika stora skivor fram som bak (Länk. En synvilla ? Eller har det där med större bromskivor tillkommit efterhand på 330 ? Är det nån som har järnkoll på E46 330 ?
Finns det nånting mer o tänka på om man ska ha 330 för o köra på bana? Och en sista fråga, är ci lika med clubsport lika med nån form av sportpaket ?

Tacksam för alla tips!
/Alex
Skivorma fram är 325mm och skivorna bak är 320mm, så de ser i princip lika stora ut. Alla 330 har samma storlek.

"C" framför i:et betyder bara Coupé. Clubsport var ett paket med hårdare chassie, vinge, splitters och instegslister. Vet inte om det var något mer. Det chassiet funkar nog att åka lite på bana med i alla fall.
ok, där ser man! Jag har också kikat på motornord hemsida och kollat lite på vilka bromskivor de säljer, då är det ( Länk )

330: fram/bak: 325/320
530: fram/bak 324/298

Det förklarar varför jag ser det så tydligt på bak och fram på min 530 men att det inte är samma synlig skillnad på 330 :-)

/Alex
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.