AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.026

iPod Touch till Icelink i E39

Har inte testat i bilen men väl på andra enheter, dockningsstationer, fjärrkontroller osv. Men hur är det med Icelink i bilen som funkar för gamla iPod, funkar den även med iPod Touch, förutom hållaren osv?

FP
Det funkar med min iPhone, så då borde det inte vara några problem med iPod Touch heller.
OK. Stackars dig som måste dras med denna problemprodukt...)
Skämt åsido, helt riktigt, det är ju i stort sett samma produkt, frånsett den lite åldriga 3G-modulen från Infineon.. Men själva produkten och gränssnittet är helt suveränt.
Då får jag hacka hållaren i bilen lite så att båda spelarna jackar in.

FP
2G om jag får be :)
OK, då har du nog en rätt prisvärd produkt. Inte hade jag haft nåt emot en telefonfunktion i min pod men till det priset som de tar ut här i SE för den nya och med tanke på problemen... njaaae.
32Gb inköpt i Japan för en bra bit under våra fantasipriser.. jag är rätt nöjd...)

FP
Testade just funktionerna i Icelink med iPod touch. Funkar precis lika bra (eller illa..) som för gamla iPod. Laddning av spelaren, styrning med rattknappar, låtnamn i displayen osv funkar.
Illa dock att displayen inte visar åäö osv, samt att man har en knepig lösning med CD 1-5 och setup under CD6 osv. Rätt lång fördröjning ibland vid knapptryck och ibland kommer dispalyen före och ibland efter spelaren när man trycker osv.
Därmed nästa fråga: Finns det nån s/w uppgradering för Icelink som funkar bättre, nån som testat? Jag vet att det fanns tidigare, fick aldrig denna att funka så jag kör fortfarande på ursprungsversionen.

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.