|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! En kort undran... Hur hittar jag relät till bensinpumpen på vår kärra? Det står på tyska under locket i säkrings/relä/styrdon lådan... Mvh Janne | |
![]() 13.410 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
I denna Länk tråden står allt du vill veta (det är det orangefärgade reläet i boxen bakom höger fjädertorn - se Länk bild). |
|
Jag köpte ett på BMW och det nya var faktiskt ljusgrönt, atså orginal = orange är det bytt kan det vara ljusgrönt. Har du ingen gnista ochpumpen inte funkar kan det vara motronikrelät som sitter jämte. |
|
|
ett tips är att köpa klisterdekalen över säkringarna på Engelska. Bara att klistra över den befintliga. Finn att beställa hos den bmw handlare Johan S www.bimmer.se Länk CS#4079/SC#580 |
|
|
Hej igen! Jag hittar tre relän under locket. Ett vitt och två orange... Bryggade over det oragnea och då gick pumpen igång. Tyvärr tänder fortfarande inte motorn. Kan det vita relät ha med saken att göra? Mvh Janne |
|
| Det vita styr motronicen tror jag, men kan minnas fel. | |
|
Speedlover: Ja det stämmer ! DME´s Main relä kallas det.=Vita färg. Lappjanne : Du har hittat 3 st relä i rad i boxen. Överst=Vita=Main relä som ansluter med tjocka röda kabel. ## I ditt fall tror jag inte den vita gör !! Mitten=Orange=Bränslepump relä. 525,-93=Blå färg. Nerest=Lambdasond relä. OBS: Du har 3 olika inlägg med lika dana frågor vilka gör dig jobbigt att hänga med alla! Men hoppas du hänger med och hittar sen dess flera kommentarer ochså! Kanske det finns redan lööösning,,,,man vet inte! Mvh. Ken Kensan. |
|
|
Hej Lappjanne, Hur har det gått sen dess? Mvh. Ken. Kensan. |
|
|
Tjenare Ken! Jodå. Bensinpumpen startar när jag överbryggar relät (det mittre). Testade att byta relä men det blev ingen skillnad. Kan det vara så att pumpen inte startar med relät för att det redan finns ett tryck mellan pumpen och filtret? Isåfall kan det ju kanske vara filtret som är igensatt? Mvh Janne |
|
|
Hej Janne, Som du nämnar att nytt relä till bränslepumpen gör inte skilnad dvs. inga pumpljudet! Detta menar med ingen signal till pumprelä då kan det vara vita relä( eller kablage fr.vita till pumpen) som är boven. Därför frågade jag andreas om resultat efter bytt båda relä.( för pumpen & Vita(motoronic) i annat tråd.( Din första inlägg.) Mvh. Ken Kensan. |
|
|
Jag bytte bägger reläna, bensin (nytt=jusgrönt, gammalt=orange) och motornic (vitt), kostnad för bägge på BMW: 204 eller 240 kronor, (minnet är kort). med andra ord det är inga stora pengar och sedan vet man att bägge funkar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.