AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
9.710

CSL look fälgar

Sida 2 av 3
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Men inte kan man jämföra vinkeln på en 8.5" fälg och en 9.5" fälg. 9.5" fälg är ju djupare och självklart blir det en annan vinkel på ekrarna då oxå. VMR finns oxå som 9.5" bakfälg.

// M.V.H. Daniel
sl
18
sliten
M3 DKG E90 -10
M3 3,2 -97
M3 3,2 Ac Schnitzer -96
seriöst, ser man inte skillnaden är de nog dags att gå till synsam o kolla sitt brytningsfel :)
pg_ice
var det 4st 8.5 fälgar på bilden du postade?

filip du kanske har fel trots allt ;)
Filip_J
Självklart var fälgarna från VMR 9.5bak, men vinklen på ekrarna är densamma fram + bak. Enda skillnaden är att dem är 9.5 bak och 8.5 fram.

VMR själva säger att det inte är CSL-stuk/vinkel på bakfälgarna som de andra kopiorna.

Snälla, kolla ordentligt, ni är ju pinsamma :)
pg_ice
Spajjs: 8.5 fälgarna ser identiska ut med org 8.5 som du säger så glöm bilden jag gjorde då den jämför VRM 8.5 och ORG 9.5

då är frågan..hur ser VRM 9.5 ut?...drum drum drum..spännande :)
måste fixa mer popcorn
Sp
3.093
Spajjjs
Eftersom att VMR´s 9.5" fälg är djupare så är det väl fysiskt omöjligt att det skulle vara samma vinkel på ekrarna? eller har jag fel? :)

// M.V.H. Daniel
Filip_J
Men herregud, ser ni inte bilden på caben från sidan och bildena jag la upp på min från sidan. Det är en enorm skillnad och VMR är verkligen en kass kopia, sorry.

Nu har jag sagt som det är, bilder finns som bevis och om ni inte kan se det så är nåt galet. Det tar inte 4sek att se dem inte liknar varandra för 5öre.

Jaja, trevlig kväll!
pg_ice
alright så cabben var VMR 9.5 bak?
dom ekrarna lutar ju fan innåt!....sluta skoja nu Filip ;)...har inte råd med glasögon ;)

Sp
3.093
Spajjjs
Länk

där är en bild med VMR 9.5" fälgarna bak.

// M.V.H. Daniel
pg_ice
Spajjjs: Ekrarna har mer vinkel innåt än 8.5 fram!
så dåligt ser man inte :)
eller vad säger ni andra?

skiljer det nåt mellan ORG och VMR så är det löjligt lite isåfall.

Sp
3.093
Spajjjs
en bild till här:

Länk

visst har bakfälgen en annan vinkel än framfälgen på ekrarna?

// M.V.H. Daniel
pg_ice
det är nog det här Filip bråkar om
Länk
Sp
3.093
Spajjjs
pg_ice: jepp det kan nog vara så.. Men att säga att VMR är skit rent ut sagt och inte lika orginal för 5 öre pga detta är nog att ta i ;)

Nu har jag ingen aning alls hur kvalitén är på Filips fälgar men VMR har väldigt bra kvalite och det är inget man vill tumma på.. speciellt inte på en M3a. så helre de skitfälgarna med bra kvalité än en variant som kan är 100% identiska men med kvalité som man är osäker på.

// M.V.H. Daniel
Filip_J
Summa kardemumma:

Visst är VMR's fälgar olika fram+bak pga olika bredd men de är då INTE identiska med original vilket mina ÄR.

Mina fälgar är avgjutna i samma form som original CSL är, VMR är bara en dålig kopia.

Kolla bilden, snabb photoshop så att ni gamlingar SER skillnaden på utformningen på bakfälgen.

Länk

Ser ni nu att ekrarna på min svänger ut mer än vad VMR gör??? VMR är mer bågformade i samma vinkel vilket original INTE är:

Länk

Filip_J
TACK PG, äntligen!!!!!! =)
Sp
3.093
Spajjjs
Visst är det lite skillnad på de två bakfälgarna. Men det lilla är inget som jag tycker man har anledning att haka upp sig på. ska man ha det bästa så finns det inga genvägar. Då är det äkta CSL-fälgar som gäller.. så är det bara...

// M.V.H. Daniel
//
619
///Peter
540iAT -99 Individual
M5 3.6 -90
316i Compact -97
Race E34 Turbo 650hp/830nm
Jag har själv haft CSL replika dessa va så identiska det går. Problemet är (det ni bråkar om..) är att bakfälgen inte är helt identiskt i rundningen och djupet, tyvärr är det fysiskt omöjligt att återskapa det och det beror på att en orginal CSL 9.5" bakfälg har ET runt 20 medans replikor gjorda för E36/E46 har ET 45 (min hade det). Det skiljer alltså ca 2.5 cm i djup och det kan man tyvärr inte designmässigt trolla bort, däremot kan man komma så nära det går mao man får en bakfälg som är djupare än framfälgen men inte lika mycket som orginal. Min framfälg va identisk med orginal CSL framfälg och det är ju inga problem att göra då dessa både replika och orginal CSL har ET runt 40.
//
619
///Peter
540iAT -99 Individual
M5 3.6 -90
316i Compact -97
Kan ju tillägga att skillnaden iaf på mina va så väldigt liten att bara petimetrar från exempelvis autopower ;) skulle se skillnad vid närmare titt........
//
619
///Peter
540iAT -99 Individual
M5 3.6 -90
316i Compact -97
Så har man titta lite mer, mina kommer nog från samma tillverkare som Filip_J
Gissar VMR har varit lata och inte ändrat fälgdesign på bakfälgen mellan en Hög ET (45) för E36/E46 och Låg ET (20) för M3 E46 utan enbart spacat in den mao lagt till material på navet mao samma effekt som man skulle haft lösa spacers.
th
1
thopet83
325ix -90
Jag tycker, trots att man är en lekman inom området ganska tydligt ser skillnaden mellan de två olika varianterna. Om det är olika ET på fälgarna borde utseendet bli olika och det är väl utseendet man vill ha så likt som möjligt. Att då sätta dit en kopia för att efterlikna en CSL och tycka att man har CSL-fälgar är ju lite fel väg att gå. Passar inte en CSL fälg på en "vanlig" E46 får man helt enkelt köpa en CSL istället :-)

Peace Out!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.