|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Ni som har köpt CSL look fälgar av fabrikatet "Velocity". Är ni nöjda? Fick ni balansera mkt? Funderar på att köpa 8,5+9,5 19" till M3 E46. Vilken däckdim. har ni till dessa. Tacksam för råd. | |
|
Jag hade såna på min förra E46 och den rullar fint fortfarande på dom :) Typ hälften av alla på e46fanatics har eller har haft dom på deras E46 så kvalitén kan man nog inte klaga på. // M.V.H. Daniel |
|
Filip_J |
Dem kopiorna är skit, inte kvalitétsmässigt men utseendemässigt, inte lika för fem öre. Jag köpte dessa, IDENTISKA med original: Länk Kolla in min bil för fler bilder: Länk |
|
Filip: Du vet inte vad du snackar om. Förklara skillnaden i look:en mellan velocitys och de du har då.. // M.V.H. Daniel |
|
Filip_J |
Skillnaden på ekrarna är som natt och dag och jag vet vad jag snackar om då de kopiorna från ebay är direkt avgjutna från äkta CSL-fälgar. Kolla fälgarna på min bil i länken och jämför med Velocitys kopior så ser du skillnaden ganska så enkelt. |
Filip_J |
På mina och original svänger ekrarna ut sista 2-3cm men på VMR är det samma vinke. |
|
Filip_J: Här har du en bild på hur Velocitys fälgar ser ut i 8,5x18" utförande. Länk I mina ögon går dessa ekrarna oxå inåt för att de sista 2-3 cm gå utåt igen. // M.V.H. Daniel |
|
|
eller har jag missuppfattat vad du menade FilipJ? // M.V.H. Daniel |
|
Filip_J |
Det är en väldig skillnad på de två fälgarna, det ser man väldigt tydligt. VMR ser ut som vilka Y-fälga som helst |
|
Filip: Ta några närbilder på dina fälgar från olika vinklar. // M.V.H. Daniel |
|
Filip_J |
Mina fälgar, samma avjutning som original: Länk VMR: Länk Ser du inte skillnadne så är nåt galet :) 1. Ekrarna på VMR går inte ut som original gör. 2. Det är samma vinkel på ekrarna fram och bak på VMR, det är det INTE på mina/org. Du måste ju se det nu. |
|
På de 2 bilderna så vet jag tyvärr inte vad jag skulle kunna se för skillnad på fälgarna? Är båda fälgarna 8,5" breda? // M.V.H. Daniel |
|
pg_ice |
jag har studerat dom två noga och jag ser inte heller nån skillnad. nån vinkel hit eller dit det är ju bagateller. det är bara dom förstörda som ser skillnad....Filip ;) |
pg_ice |
ungefär samma vinkel på bilderna så det var lätt att sammanfoga dom i PS inte mycket som skiljer mer än att några ekrar har en liten annan vinkel. det kan bero på perspektivet på bilen så det skiljer nog inget irl. pilarna där man ser ekrarna är från kopian Länk |
|
Låter bra att man inte är ensam då att inte kunna se nån skillnad ;) Om nu skillnaden ska vara som natt och dag som FilipJ säger så undrar jag verkligen var han bor ;) // M.V.H. Daniel |
|
pg_ice |
Filip: är det möjligen vinkeln på Ekrarna från sidovyn du menar? svårt att se skillnad på dom två bilderna isåfall om dom skulle luta in olika mycket |
Filip_J |
Trodde ni skojade, menmen. Nu måste ni se skitfälgarna från VMR, det är samma vinkel på fram/bakfälgarna och ET't är helt åt HEL**** Länk Och min bil då, som ni kan se har ekrarna en HELT ANNAN vinkel från navet och utåt medans VMR har samma vinkel: Länk |
pg_ice |
nästintill omöjligt att se skillnaden om man inte vet om det men nu när man ser skillnaden så ser det ju rätt illa ut med helt plana ekrar ;) lite skillnad är det som sagt men det tog ett tag innan man såg det. Länk |
pg_ice |
copy and paste på länken |
Filip_J |
WOW, tack Patric! Spajjjjjs, kan du inse att jag har rätt nu? :) Kram på dig! |
pg_ice |
10min tog det sen var man lika förstörd som filip ;) haha men som sagt det är detaljerna som gör det |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.