|
|
|
|---|---|
|
var ute på SO igår och körde kanske lite hårdare än vanligt.. Tanken var snart slut på bensin och lampan började lysa men mätaren visade att jag hade 10l plus reserven typ... när jag sedan tankade 25liter så visade den att jag hade 40liter i. what to do? SI batteriet skulel slå ut allt annat oxå? givaren elelr flottören eller vad det är som möter upp bensinen i tanken vart sitter den? vid pumpen eller? | |
| På min gamle 2d lyfte man på baksätet och skruvade bort en lucka med 4 skruv... Själva givaren satt fast där under med en skruv. | |
|
På höger sida under baksätet finns det, som Demios skriver, en lucka. Därunder sitter tankarmaturen, som innehåller både bränslepump och givare till tankmätaren. Din problembeskrivning kan ju tyda på att tankmätaren visar för mycket, men det kan ju lika gärna vara så att tanklampan tänds för tidigt. Kolla vilket innan du börjar riva.... Samma givare för lampa och mätare i och för sig. Bränslepump och tankgivare går att sära på, så du behöver inte byta pumpen om du skulle behöva byta givaren. SI-batterierna tror jag inte har något med det hela att göra - är dom slut brukar alla instrument utom hastighetsmätaren få spel eller lägga av helt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.