|
|
|
|---|---|
| Hej har en kass abs givare höger fram var skaffar man en sådan billgt och bra? | |
| På bilskroten,om du tänker begagnat. | |
|
Hej Varför inte köpa en orginal på bmw ca 1500 när du har den bilen som är i så gott skick. Du kan säkert hitta någon på ebay troligen begagnade. |
|
| klart att men köper en ny! Har problem med att hitta rätt givare, enligt förenade bil så skall det sitta en bosch givare och även enligt RealOEM när jag själv kollar men på bilen sitter det vdo givare nu har förenade bil hittat en någon annan bmw 850 som har vdo givar fram så dom har bästellt en sådan hoppas att den passar! | |
|
Hej! Om du tar ditt vin nr (de sju sista siifrorna och bikstäverna i serienr)och går in på BMW så plockar dom fram rätt givare till dig, samt om det skulle vara fel så är det ju inga problem med att få den bytt eftersom då har dom gjort fel. Alla bilföretag byter ju tillverkare på delar och det kan ju bero på tillgång samt kvallitet på batcharna, ta till ex Volvo där en modell kan ha tre olika tillverkare av bromsok (har sett detta). |
|
| Sorry missade att du beställt en | |
| Så lätt var det inte! För tar du mitt chassinumer så är det en bosch givare enligt förenade bil och även på realoem Men på min bil sitter det en VDO givare ser helt Annorlunda ut,men nu har dom hittat någon annan 850 som har VDO givare skall hämta den på måndag;) | |
| Ok om dom påstår att den skall passa och den inte gör det så skall det ju inte vara några problemför dig att få rätt. Ja jag har sett att det finns olika givare beroende på årsmodell, du kan ju alltid kolla vad man har uppgraderat under åren på de olika modellerna, det är ju en lång lista men skam den som ger sig för det skall ju vara rätt om man nu skall hålla bilen i gott trim :-) | |
|
Är det inte så att det är samma givare som på E38? Vill minnas att det finns beskrivet i en tråd att man på vissa årsmodeller haft bekymmer med någon tillverkare och därför bytt till en annan tillverkare. På många bilar är de utbytta på garantin. M8, dina kanske redan är utbytta en gång och då till något annat än vad fabriken monterade på din bil? |
|
| tror att VDO givaren är orginal på min bil pga att kontakten mellan bilen och givaren inte har någon adapter! en stor skillnad mellan bosch givaren och vdo givaren är just kopplingen i mellan givaren och bilens kabel upp till boxen (kopplingen sitter i hjulhuset under innerskärmen i bak kant)dom är helt olika varandra så det går inte att montera en bosch givare på min bil utan någon form av adapter det konstiga är att enligt alla papper så skall det sitta en bosch på min bil blev nästan ovän med killen på förenade bil han sa att det skall sitta en bosh givare på din bil enligt hans papper punkt slut och att han inte kunde hjälpa till något mer. fan sa jag skall jag skrota min bil:) så jag gick in till meckarna för att höra om dom hade varit med om något liknande dom kollade mitt vin nummer och fick fram att det var en bosch givare som skulle sitta på min bil samma som reservdels killen hade kommit fram till under tiden som jag pratade med meckarna så hade reservdels killen hittat någon annan e 31 som har vdo givare fram så på den vägen är det en givare som inte skall passa min bil enligt bmw papper är beställd kommer på måndag ,jävla vad historien blev lång MVH Stefan Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.