|
|
|
|---|---|
| Hej! Har en M3 coupe till salu års 95, har en intresserad köpare som bor i Fredrikstad i Norge o tydligen handlar mycket med M-bilar, nån här som sålt till honom innan eller hört nåt skumt? :-) | |
|
Vet inget om killen ifråga. Men det är väl bara att fylla i alla papper riktigt och posta dom själv,så kan det nog inte bli fel.......... |
|
|
Jag råkade ut för en norsk invandrare (eller hur man säger) när jag skulle sälja mig fd. 328:a. Han va grymt intresserad men ville inte ta fram alla papper som tullen sa att vi skulle ha. Han sa bara att han gjort detta många gånger och att vi ej behövde dessa papperna. Men jag gav mig inte och sa till slut att bilen va såld fast den fortfarande stod i garaget. Nu i efterhand är jag helt säker på att han hade lurat mig. Denna killen "handlade" oxå en hel del med bilar sa han. Kommer inte ihåg vad han hette, men han pratade inte så bra norska iaf. Passa dig är mitt råd och ta reda på allt genom tullen och vägverket. Mvh Jimmy |
|
|
På grund av att priserna på bilar är som de är i norge så vet jag att det finns ett visst intresse att köpa bilar i sverige och byta till norsk identitet, d.v.s till bil som redan finns reggad i norge. Särskilt lite dyrare bilar för att på det sättet slippa den norska skatten. Om man som säljare i detta fall kan råka illa ut kan jag inte svara på. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.