|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har varit inne hos min lokala BMW handlare och införskaffat följande prylar, framskärmar M3-E30, bakskärmar M3-E30 (Som innefattar B och C stolpe och ända till bakljusen). Jag har även införskaffat Bagageluckan, men undrar nu i mitt stilla sinne hur jag ska få ihop allt då jag får ett otroligt glapp mellan bagageluckan och C-stolpen och undrar om någon vet vad denna detalj kan heta, har försökt att hitta den på REALOEM.com utan att lyckats! Bild ---> Länk Jag har ringat in den med en röd ring... Tacksam för svar. | |
|
Länk ;) |
|
|
Tack så jättemycket! Lite sent kanske, men har kommit igång igen, puh, det blev mer grejer som fick införskaffas... |
|
|
Kul grej. Släng gärna upp lite bilder på projektet. Kul att kika på andras galenskaper också. Jag har gjort det du kommer att göra, det vill säga en M3-replika i originalplåt. Det tar ett tag och är en del inpassning innan man törs svetsa fast skärmarna men det är kul när det är klart. Här är en länk till mitt bygge: Länk ///BMW - Was sonst! |
|
|
Vafan!? Här har man setat och försökt översatt både ryska och tyska forum för att kunna få lite tips och ideér, och så sitter du här hemma i Sverige och har gjort samma sak! Du kommer att få lite frågor framöver! :-) |
|
|
Hur går det med projektet? ///BMW - Was sonst! Länk |
|
|
Jag har inte kommit så långt på karosserisidan än, skall fortfarande införskaffa plåten som jag efterfrågade tidigare i tråden plus att jag skall köpa bakre plåten för baklysena, sen är det bara att svetsa ;) nu håller jag på med fram och bakvagn, har köpt hela framvagnen ny i iprincip, broms, coilovers, länkarmar bussningar etc. men det går trögt, blir nog att åka bruksbil i sommar också ;) |
|
|
Jaha då är det dax igen! Har legat lite på latsidan i sommar, men från juli månad har det varit full fart i garaget! :-) Hela drivlinan blev nerplockad, nya coilovers och ALLT nytt givetvis BMW orginalgrejer, bromsok, bultar etc. Powerflexbussningar har ersatt orginal dock, sedan så är det en nyrenoverad lamelldiff ditskruvad. Men återigen till plåtbyggnationerna! Har beställt följande från M-bilar i västrerås och bör ha grejerna innan veckoslutet. 1 st Hjulhus yttre bak vänster 41141945713 1 st Hjulhus yttre bak höger 41141945714 1 st Bakre plåt 41341959874 1 st Ram bakruta 41321945822 1 st Skydd ram bakrut 51711942252 8 st Klammer 51711937638 2 st nit 51211916976 1 st Ram bakruta undre 41321945821 1 st dörr fram vänster 41511965019 1 st dörr fram höger 41511965020 Tänkte bara dubbelkolla mig det JohanE, eftersom du redan har gjort samma resa som mig, visst måste man ha skyddsram bakruta och ram bakruta med för att få hatthyllan å stämma mot bagageluckan? |
|
|
Ja M3ans hatthylla är större, eller rättare, påbyggd en liten bit för att fylla ut utrymmet till rutan. Så ja, du lär behöva M3ans bakruteram för att få det bra. Om jag förstog dig rätt. :) "Skyddsram bakruta" är listen som döljer skarven mellan bakruteramen och taket så den är väldigt önskvärd att ha. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Nu har jag iaf fått en del av grejerna vissa var slut i sverige så det bör ramla in lite mer grejer till slutet av veckan! Den detalj jag menade var Länk nummer 15, slutbleck ram bakruta, antar att den är relativt överflödig, får kolla på bilen när jag börjar monteringen. OT: Kul å läsa din blogg! intressant å läsa om bilen, undrar när jag själv får min körbar! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.