AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
948

Lyktor redan blästrade

ri
26
ria
BMW 320i -02
Är det rimligt att mina lyktor på min 320 2002:a redan är blästrade vid 15000 mil? Min mors lika gamla S40 med samma miltal är inte alls blästrade...

Jag funderar på om min bil kanske gått fler mil än vad mätaren indikerar.

Mvh
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Beror kanske mycket på körstilen. Du ligger kanske 2 meter bakom och stressar bilen framför dig när de inte vill flytta på sig, vilket din mamma inte gör?

// M.V.H. Daniel
Precis, det är stor skillnad på hur bilen använts. Motorväg på vintern t.ex. är fruktansvärt blästrande, även om man inte ligger nära. De i särklass mest blästrade lyktglas jag har sett på en E46 är på en bil som enl. mätaren hade gått 14000 mil.
ri
26
ria
BMW 320i -02
intressant. Jag kör motorväg i tät trafik, och min mor bor på landet. Spelar säkert stor roll. Sen när man knackar på lyktorna på hennes Volvo S40 så känns plasten lite mer gedigen.
16.561
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
15000 mil låter inte alls orimligt att lyktorna blir blästrade av. Det går dock att hjälpa genom att polera dem. Det finns en tråd om detta.

//Lövet
Ös
138
Östra Aros
[Ingen BMW just nu]
Jag är ute och kollar på begagnade E46 och min erfarenhet är att alla bilar som gått över 10.000 mil har blästrade lyktglas. De värsta fallen har näst intill vita glas.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.