|
|
|
|---|---|
|
Hej vänner, Då ska tyvärr pärlan sälja till förmån för lite större bil. Har fått en bra deal på en 330 Touring som jag vill ha. Har tyvärr inte plats för Z3:an också då jag bor i stan... Så vad säger panelen om min annons? Är det egentligen fel att sälja den med blockets begagnat garanti? Abslolut inget fel på bilen varken i motor eller låda. Länk Mvh Kristoffer | |
|
Jag är tyvärr skeptisk till att du kommer att få den såld till de priset, jag har själv min z3 coupé ute till salu och jag ligger lägst i pris på hela blocket (99 000), och jag har inte fått en ända intressent. Visserligen så har min gått bra mycket längre än din, men den är åxå i fint skick. Svårtsålt som attan verkar det vara, Jag får nog sänka priset ytterligare? har dock ingen brådska att bli av med den, då jag vet att den går bra =) Skulle dock tippa, tråkigt men sant att du måste ner och närma dig 100-110 000:- för att få nån intresserad? Bara några tankar från min sida. Lycka till med försäljningen |
|
|
När du hade 149' i annonspris så reagerade jag över att du låg rejält mycket högre än jämförbara bilar, till och med högre än Z3 M Coupé. Nya priset är rimligare men knappast något som kommer att orsaka storm i telefonen. Bilen verkar fin och det tar alltid lång tid att sälja en bil om man inte vill skänka bort den. //Lövet |
|
| dyyr | |
|
Tack för era svar och åsikter. Visst kan jag hålla med om att jag låg högt i pris först men man måste ju testa och se om man får någon respons iallafall. Fick 4 svar på det höga priset och en som var och kollade, har dock inte pratat vidare med den personen då jag varit bortrest med jobb. Gör jag en snabb sökning på Blocket nu så visst ligger jag bland dom Z3 2,8 som har lite högre pris, men absolut inte högst längre och inte lägst för den delen. Men jag menar sätter folk inget värde i en bils skick längre, eller stirrar man sig blind på pengarna bara. Såg att det fanns en M Coupe till salu för runt 145" import och 6 ägare.....say no more...när många av dom andra coupeerna ligger avsevärt högre i pris så känns det lite skumt, men behöver absolut inte vara det. Man vill ju inte skänka bort en sån här bil... =) |
|
|
6 ägare betyder ingenting. Det har jag också men det är bara 2 personer i verkligheten (resten handlare + leasingbolag). Visst betalar folk för skick men priset måste vara så att man överhuvudtaget lockar till sig några spekulanter. Är priset för högt kommer inte folk och tittar alls. En halvsliten bil kan se lika bra ut på bild som en i toppskick så därför blir priset avgörande. //Lövet |
|
|
Blockets begagnatgaranti är absolut en fördel vid begagnatförsäljning. Det spelar ingen roll om du vet att bilen är i toppskick, det blir en trygghet för köparen. Med tanke på att säljaren ljuger så ofta om bilars skick så är blocketgarantin är bra säljargument. //Lövet |
|
|
Hmm.. jag tycker att värderingsinlägg i det här forumet allt oftare analyserar ihjäl annonser och priser. Lövet, du är ju alltid så sunt krass och kritisk i dessa lägen och brukar underförstå att man bör vara försiktig med de billigaste. En aggressivt prissatt högprestandabil (som den här 145k M-Coupén i Hbg) är väl något man bör vara väldigt försiktig med att använda som norm/ref, eller hur? För övrigt skulle jag vilja ändra ditt påstående till "6 ägare betyder ANTAGLIGEN ingenting". Initialt gäller att ju färre ägare, desto bättre. Så är det bara, ända tills man säkert lyckats kartlägga historiken. Och ju färre ägare, desto lättare. Var i början av 2006 på väg att köpa en svensksåld E38 (728i), 2001, med bara 4400 mil på mätaren, av märkeshandlare. Han hävdade att det i praktiken fanns en ägare mellan ny och 800 mil, och sedan en till från 800 till 4400. Jag pratade med snubben som haft den mellan 800 och 4400, men han lät ganska off/likgiltig för vad den varit med om tidigare och menade att den var ny när han lade vantarna på den. Han sa att han sålde den för att han provat en MB E500 och direkt utvecklat ett sjukligt habegär. När jag kollade mot vägverket hade 728:an haft 14(!) ägare, de flesta investmentbolag och andra i sammanhanget föga förtroendeingivande konstellationer. Fick tag i ett av de få personnamnen i högen. Han svor på att han aldrig hört talas om bilen och inte fattade någonting!!! Hävdade tom att han inte hade körkort... När jag nämnde detta för handlaren, sa han att ”de verka ju som han va målvakt, eller nåt”. Fräscht... Obestridlig slutsats: Ju färre, desto bättre. Även om en med flera ägare visst kan vara kanon. Som jag är säker på att din är, Lövet. Med din koll är du är nog den siste av oss alla som blir blåst. Salut, och lycka till med jakten på en fin trea! CompaktK, Jag är rädd att jag måste instämma i klagosången ovan, och att du måste gå ned en bit. Som kuriosum vill jag nämna att jag och min fru var sååå nära att beställa en Z3 Coupé i samband med uppgraderingen till 3,0 (2001?) men det rann av olika skäl. Sedan blev vi fler, så det var nog bäst som skedde ;)) Jag är alltså en av dem som gillar modellen skarpt, men tyvärr finns det nog fler som inte gör det, och ärligt talat blev den aldrig någon riktig hit. Det fick vi höra inte minst då när vi var på G att beställa en. Och skulle jag köpa en idag, skulle jag nog leta efter en trenolla. En M hade jag nog inte vågat mig på om jag inte kände förre – och ende – ägaren väl ;) Sedan har vi enligt din Blocketannons nästan varit grannar (flyttade ifrån Mariedalsvägen 44 för ett par år sedan!). Dessutom körde jag Volvo då.... Lycka till med affären, iaf. Helgeson |
|
| Varför har du maskerat regplåtarna? | |
| När man kan få en 3 år nyare 3,0 cab med 5000 mil mindre på mätaren för 150' så tror jag 135 K är i princip omöjligt. Oavsett skick!! | |
|
Jo men samtidigt så vill man ha en cab så tittar man efter en cab, när jag letade coupe var jag så himla insnöad på coupen att jag inte brydde mig om vad cabbarna låg i för pris....finns dessutom vesäntligt många fler cabbar till salu än coupeer...men du kan ju ha rätt...;) Jag brukar inte gilla att lägga ut mina bilar med reg nummer av samma anledning som dom flesta här på forumet...känns som det är lite för privat och vill man ha reg nummer kan man ju bara skriva och fråga. Men jag gjorde en ändring och la ut några bilder på bilen med reg nummer synligt... Länk |
|
|
Efter helgen tar jag bort bilen från försäljning. Känner att jag inte vill "ge" bort en sån fin bil. Har märkt att det inte bara är jag som har segt att sälja bil i dessa tider och som köpare måste man ju få grymt mycket bil idag för bra pengar. Tog en sväng igårkväll med bilen och då slog det mig, varför behåller jag inte denna skönhet och har som 3:e bil istället. //K Bilen =) Länk |
|
|
S Å L D =( =) Känns jäkligt konstigt.... |
|
| Hehe, där svängde det snabbt - från att ha beslutat dig för att behålla skönheten till att sälja henne... =) I var fall, gratulerar och lycka till med köpet av en E61:a med m-paket! =) | |
|
Ja det gjorde det, hade haft den ute ett tag och sen denna vecka så bara pang. Hamnar dock i goda händer i Jönköpings trakten =). Ja om det blir en E60 Touring eller en E90 Touring det återstår att se... |
|
| ja bilen var det inga fel på... så nu är man en glad z3 förare=) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.