|
|
|
|---|---|
|
Vad kan hända om man har olika omkrets på bakaxeln? Skulle repa ett spikhål hos en lokal däckverkstad men det hela slutade med att dom hade sönder däcket så jag var tvungen att lägga på det mest likvärdiga däcket dom hade hemma så jag tog mig hem, har 285/30-18 på höger sida och 235/45-18 på vänster sida. Bilen är en m5 -01. | |
|
nej det gör jag inte heller men var tvungen och ta mig hem,givetvis får jag ett likadant som jag hade men dom hade inte det hemma. behöver få veta hur skadligt det kan vara för tex. diffen då jag hade behövt använda bilen imorgon |
|
|
Det skiljer över 10cm i rullomkrets...285/30 -18 samt 245/35 -18 har nästan identisk rullomkrets...Jag skulle INTE kört med denna däck-kombo... Blackbeard punkt se...För oss som surfar på fler ställen än nätet:-) |
|
|
Dawwe, du säger två olika saker i samma inlägg ?? Däcken är mycket nära helt lika i rullomkrets så några tekniska missöden lär det inte leda till, men det är väl olagligt att köra med. |
|
| Sorry, det var 45 och inte 35. Dags att gå till optikern :) Du har rätt Dawwe, diffen kommer att få jobba tufft hela tiden. Ingen bra kombination. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.