AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
5.818

bästa bil enligt kunderna 5-serien

Sida 3 av 3
"kan inte säg att jag har stor erfarenhet utav bilar för de har jag inte då jag är relativt ung"

Varför försöker du att diskutera då nåt sånt ?Volvo är volvo bla,bla,bla man ser att du är ung och har ingen aning om vad du snackar.En riktig bil älskare respekterar alla bilmärke och inte skriver massa skit om man inte har fakta.Om du skulle sätta dig i min "volvo" då skulle du se att volvo är inte så dåligt som du tror och återigen att gämföra med firmans bil är löjligt.
Jag kör hellre BMW 5-serien än Volvo s80 om priset är samma men i mitt fal var skillnaden mellan min bil v70n 170hk och 523 177hk nästan 80 000 och som jag skrev då var volvo bättre val änligt mig.
Bo
609
Bobba
Bmw 540IA-97
Förstår inte varför din bil är bättre änn någon annan v70 jag åkt,däremot så KÖR jag en v70 från 04,det betyder inte att jag inte åkt andra bilar.
Åkte för ett tag sen en realtivt ny v70 D5 visserligen taxi men endast 5000 mil på mätaren,volvos värsta disel,de va inte mycket att hänga i granen tycker jag.
Dessutom hade även denna högt kupé ljud,likasså min arbetskamrats v70 en 08 med 170 hk,låter alldeles för mycket i cupén.
Åkt nån v70 till,även den taxi.
Men förstår inte att din är tyst o fin o dessa 4-5 st v70 jag åkt är måndags ex då?
Tror mer de handlar om vad man själv är van vid o vad man gillar.
Jag gillar inte plastiga bilar med högt kupé ljud som svarar direkt när man styrar.
Jag har tillräckligt med erfarenhet av att köra volvo v70 till att absolut inte köpa någon.
Som sagt,bilen var nästan ny när vi fick den så förstår inte vad skon klämmer?...
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
En mycket nöjd e39 ägare.Kan även tänkas nästa bilmodell en e39a igen.
En v70 är en kombi och det är inte så konstingt att din bil bmw 740 är tystare i coupe än v70.Sluta gämföra päron och äpple,Det går inte.Ta en e39 kombi då kommer du att se att den är inte heller tyst.
det ska stå 540
Visa användare
1.273
esadh
523iA -97
Detta är lite lustigt. Skulle en BMW från -97 automatiskt vara bättre dämpad i kupén än en 11 år nyare V70 bara för att det är en sedan? Och jag som trodde att Volvo hade kommit längre än så i utvecklingen... Nya kombibilar borde vara bättre dämpade idag än vilken 11 år gammal bil som helst!

Sony: För övrigt måste jag påpeka att det finns nog en mycket god anledning till att 523an (touring?) som du jämförde V70n med var 80000:- dyrare... Man kan som sagt inte jämföra äpplen med päron. :-)

_
***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.***
Har jag sagt att volvo är bättre än bmw esadh?läs allamina innläg först.men att säga att en 12 år gammalbil är bättre än v70 05 är löjligt.Ville inte vara taskig mot andra och skriva att det är en gammal,nästan skrut bil för att det är många som kör äldre bilar här och min avsikt är inte att provocera men, men.Att gämföra sedan med kombi går inte oavsett märke.
Jag tackar för mig vill inte fortsätta diskutionen eftersom jag vill inte framstå som någon som har nåt emot bmw.Jag gillar den och kör den alltid franför andra märke,men ESADH vad har 523(177hk) som är såmycket mer värd än det som volvo v70har.Priset är för att vara exakt 100 000 mer.
pr
259
protos
E60 520I-04
Se länk angående tystnad 5-serie nya på tredje V70 på fjärde
Länk
Därimot är en Volvo 940 fr--92 tystare än en ny Ford Mondeo
Visa användare
1.273
esadh
523iA -97
protos:
Intressant läsning, absolut!
Det mest intressanta är att en s80 (SEDAN) är bullrigare än v70 (KOMBI), och det med över en hel dBA! Så var det med den myten. :-)

_
***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.***
Bo
609
Bobba
Bmw 540IA-97
Sony:nej det är inte löjligt,de är ren fakta!
Bil j*vlen är tyst!
Skrut lr inte du får tycka vad du vill,min bil rister o skakar inte som en v70 gör,de lustiga är även knarr o sånt ifrån ex bakluckan,vi har det på vår 04a o jobbarpolaens splirans nya 08 har även det.
Fixar de inte felen?
Kan man inte jämnföra olika bilar så ska man ju inte göra tester lr jämnförelser överhuvudtaget då det tydligen inte går.
Förstår inte heller varför kombin skulle ha högre vindbrus o däckljud änn en sedan för det var det jag påpekade o inget annat!
Man får vad man betalar för så har det alltid varit o kommer alltid att va....
ca
302
carbon_e61
Porsche Panamera 4 e-hybrid sport turismo -18
X3 20dxDrive F25 -12
hehe, känns som om tråden har kommit aningen off topic...
ho
29
hoganas-2007
328i Sedan -95
530i Touring-01
Hej
det är intressant att höra alla olika åsikter. Jag är själv en ganska nybliven ägare av en BMW 530i Touring uttagen oktober 01 13400 mil, fullservad och jag har aldrig varit med om så dålig kvalité på någon av mina andra BMW´er.
Kabelbrott till torkarearmen bakrutan, PDC som inte fungerar, just nu har AC/kupéfläkten lagt av, pixelfel i displayen. Tidigare har jag ägt en 323i 86´a en 530i 93´a en 328i 95´a och en 328i cab 97´a och samtliga med många fler mil på mätaren. Miisförstå mig inte , men det känns som kvaliteten var som bäst på slutet 80´talet och fram mitten på 90´talet. Man läser allt ifrån att det regnar i i bilen, enorma rostproblem på bilar som bara är några år gamla. Många standardfel för denna bil. Jag anser att kostar en bil runt en halv mille med lite utrustning, ska man kunna kräva mer.

Jag litar fullt på motor och växellåda fortfarande. men alla annan elektronik är tyvärr inte tillförlitligt. Det är tur att detta forum finna , så men kan få hjälp att laga själv till rimliga pengar.

Funderar starkt att köpa en E34 igen och känna på den sista välbyggda BMW´en. Tycker det är synd att man fått denna dåliga kvalitetskänsla för BMW, när man trodde på allt skitsnack att E39 ska vara så driftsäker!

Älskar för övrigt körkänslan i dessa vagnar, men kvalite, det vet i sjutton.
Mvh
Magnus

Sl
86
Slex
G45 X3 30e 2025
Som sagt så är det rätt stor skillnad mellan E60-E61 och E39.

Har en vän som köpte en e39 som han va mycket nöjd med men som efter ett tag började få problem med rost osv. Han köpte senare en e61 som inte alls har haft problem. Klart det finns problem med dom är nog inte som samma. Så det är klart att alla blir har lite problem med blir dom färre så är det bra samt att BMW är grymt bra på att fixa problemen om dom uppstår inom 2 år.

Over and out
Alex
DI
176
DIAMOND
BMW X3 (G01, F97) 30e -21
Hej!

Ägare av en E39 -02 och har snart kört 6000 mil är nästan 100% nöjd, nöjd blir man väl aldrig ;-)

Denna bil bara äter, mil efter mil och när Vi kommer fram är vi utvilade och känner mig/oss allmänt "fräscha". Har snart haft vår i 3 år och ser fram emot att "prova" senaste karossen.

Skulle Vi bli tillfrågade så skulle Vi ge bilen 5 av 5 även fast funktionen till den automatiska bakluckan inte fungerar till 100% speciellt när det blir kallt och de små, små vibrationerna i ratten runt 100 km/h (något som har framkommit på detta forum, varför det sker och lösning).

Tror Vi har lagt ut några hundralappar utöver de normala service intervallerna som skall göras. Skall bli intressant att "jämnföra" den nya modellen mot den "gamla"och se hur Vi upplever den :-)

(Inget Måndagsex här inte, endast vanlig BMW kvalité)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.