|
|
|
|---|---|
|
Tjenare! Jag köpte till en uppsättning orginal 225M hjul när jag köpte min 325dM coupe nu i våras... Hjulen har rullat ca 100 mil och är i nyskick med orginal Bridgestone däcken på. Hur prissätter man dom? Det är ju knappast jämförbart med M6 replikor som säljs nya för 14 000 inkl nya däck. Men o andra sidan vill folk betala vad det är värt? Jag har haft dom på annons nu ett tag för 24000:- på Blocket utan resultat. Fast o andra sidan snackade jag med en annan tjomme i våras som hade sålt sina för 25000:- påstod han... Tips o råd hur man värderar orginalhjul mottages tacksamt! ///Niklas "NIKEMAN" Johansson | |
|
24.000 är för mycket helt klart, runt 15-17.000 är nog mer realistiskt. Kolla lite på ebay.de så ser du ungefär va de brukar gå för. Men sen är de nog svårt att sälja sommarhjul nu när de är snart höst. Annars kan du ju testa i vår istället. |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Tyvärr är det ingen som uppskattar BMW originalfälgar verkar det som. Jag har försökt sälja två svindyra uppsättningar, en 19" som jag tack och lov inte blev av med (sitter nu på min 535:a) och en uppsättning 20" till X5. Båda annonserade för runt 25 lappar, och jag fick bud på 18-19000 kr som jag tackade nej till. Jag blev så trött att jag behåller dem med tills det ev. står en X5 på gården igen. Jag förstår inte heller riktigt hur folk resonerar, en uppsättning hjul som kostar 45000 kr nya ska inte kosta mer än 15000 kr när de har rullat 500 mil. Och sedan de som jämför med kopior, som är sköra, tunga och har fånigt dålig finish. Då tycker jag det är bättre att vänta tills man kan sälja uppsättningen till någon som uppskattar den! Nu har jag en uppsättning 18" M-sport till salu på blocket, 15 lappar för fälgar i nyskick med två nästan nya däck och två som ligger på 60-70%. Den uppsättningen kostar 33000 kr nytt och bara däcken kostar 14000 kr. Nerringd? Nejdå, EN enda spekulant hittills. Men som vanligt, det är utbud och efterfrågan som styr. I det här fallet saknas efterfrågan, speciellt nu när folk hellre lägger pengarna på bränsle än stora hjul.... Mvh Johan |
| Det lustiga verkar vara att en del faktisk får relativt skapligt betalt för sina orginalfälgar medans det är svårtsåld för en del av oss andra. Troligtvis så handlar det mest om att hitta rätt köpare och inte nån fjunig 20 åring i en bmw av valfri modell. | |
|
Jag håller delvis med om att begagnade men ändå nästintill nya originalfälgar borde betinga lite mer i värde men samtidigt så ska man inte stirra sig blind på vad hela uppsättningen kostar ny på BMW för då jag kollat har dom inte varit billiga på däck, dvs bättre att köpa fälgarna där och däcken på annat håll så sparar man tusenlappar. Vet inte om Stylabilen har M-sportfälgarna till E60/E61 men till E46 så kan man få dom för 23.500 med Pilot Sport monterat. Johan, kostar verkligen en uppsättning däck 14'? För övrigt tycker jag att 15' är ett bra pris för dessa men det är nog bara att inse att nya fälgar prioriteras lågt av de flesta för tillfället. ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.