AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.485

GBG:s Bilservice semesterstängt?

Sida 1 av 3
Fr
117
Freddan101
F11 520d Touring -11
Tänkte att det skulle sitta fint med en service av 525:an i början på hösten så åkte förbi GBG:s Bilservice för att boka tid (eftersom många sagt att det är svårt att komma fram på tfn). Dock var det helt igenbommat och låst!

Någon som vet om han har semesterstängt fortfarande?
Det är öppet, gjorde Inspection II där så sent som igår. Ibland är han iväg på något ärende, det är bara att försöka senare igen :)

Fr
117
Freddan101
F11 520d Touring -11
Gott att höra! Ska prova att ringa tiiidigt imorgon bitti. :)

Vet du/ni vad en oljeservice ligger på ca? Nog dags att byta broms- och kylvätska också.

Misstänker att han inte har några lånebilar eller liknande? Funderar på hur man smidigast tar sig in till stan och tillbaka?
2.429
Håkan Hsson
520i -99
320ci -05
Hej,

Joakim är snabb så bokar du en tid så gör han oljeservicen medan du väntar.
Oljeservicen kostar ca 1100-1200:-

//Håkan

Tyvärr är han inte anträffbar på några dagar - han e ute o reser, inte tillbaka förrän nästa vecka någon gång.

/Magnus
Bostongrün: Länk
Fr
117
Freddan101
F11 520d Touring -11
Tack för tipset, Magnus! Då avvaktar jag tills nästa vecka och provar att ringa honom då.

Hade ju varit toppen om man kunde vänta medan han servar! Misstänker att broms- och kylvätskebyte är en enkel match för honom också. Och det är väl inget annat som ska fixas mellan Insp I och II efter vad jag kunnat läsa mig till...
Fr
117
Freddan101
F11 520d Touring -11
e30cabbe: Vet du om Jocke är tillbaka? Vill helst inte åka ut i onödan. Har provat att ringa varje dag sen förra måndagen. :)
Vet inte om han är tillbaks än...men det verkar väl troligt.
Det är i stort sett omöjligt att nå honom på telefon, så det blir nog till att chansa o åka ut - tyvärr...

/Magnus
Fr
117
Freddan101
F11 520d Touring -11
Jag får ta och göra det. Lite retligt bara när man tagit sig från jobbet och det är igenbommat. Vet någon när han brukar köra igång på morgonen, 7:00?
Njae, han är sällan där innan 09.00, hämtar oftast delar innan dess...

/Magnus
Fr
117
Freddan101
F11 520d Touring -11
Ok, då siktar jag på att sticka ut nån gång runt lunch istället. Får jag inte till det får jag väl försöka med någon annan verkstad, men nu har man ju hört så mycket gott om GBG Bilservice att man gärna vill prova.
IQ
361
IQ=pi
BMW 630Ci -07
BMW 525 AiT -08
Diverse Ducatis
Toyota MR2 -00
BMW 325 XiC -07
Jag var ute och knackade på i går efter lunch, och då var det låst.

"Lycka är att vara nöjd med vad man har - så skaffa tillräckligt"
Hagbard Handfaste
Fr
117
Freddan101
F11 520d Touring -11
Samma idag kan jag meddela. :(
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Jag har försökt nå honom i 2 veckor, även på mobiltelefon, men den är avstängd. Är han utomlands har det sin förklaring. Jag var rädd det hade hänt honom något, man vill ju inte lämna bilen nån annanstans!

BMW CS #5206
Han skulle upp till Dalarna "o måla stugan" när jag träffade honom sist.
Det var tidig förmiddag 28/8, jag var in o ställde in strålkastarna hos honom efter att ha bytt hardyskivan hos en annan mek i Partille...
Gu va spånnande; Detta börjar ju faktiskt likna "Efterlyst" :-)

/Magnus
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
I Dalarna borde ju mobilen fungera, men han kanske vill vara ifred.

Jag såg en grön e36:a med grön cab igår i Gbg, det kanske var din. Jag reagerade på den smakfulla färgsättningen, den måste vara rätt ovanlig.

BMW CS #5206
OT:
Hej!
Tror faktiskt att man fick "säga till" ifall man inte ville ha grönt tyg i trasan när man beställde en ny bostongrön skönhet.
De jag har sett har alla haft gröna suffletter...

/Magnus
IQ
361
IQ=pi
BMW 630Ci -07
BMW 525 AiT -08
Diverse Ducatis
Toyota MR2 -00
BMW 325 XiC -07
Mystiken tätnar :-D
Hojta till om någon hittar honom.

"Lycka är att vara nöjd med vad man har - så skaffa tillräckligt"
Hagbard Handfaste
Ja "Trainspotting" har man ju hört talas om, men "Jockespotting"... :-)=

/Magnus
Fr
117
Freddan101
F11 520d Touring -11
Kan tillägga att när jag var där igår stod det en BMW utanför så antingen ska han ta hand om denna snart eller så har någon i ren desperation lämnat bilen och slängt in nycklarna i brevlådan ;)
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
En svart 330i har stått där sen igår. Jag åker förbi varje dag, så jag kan rapportera när Jocke är tillbaka.

BMW CS #5206
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.