|
|
|
|---|---|
|
Måste demontera insuget på min 540im -00, det sitter en slang under till vevhus ventilationen som måste bytas. Undrar om det finns någon skiss på nätet över insuget....samt hur svårt är det...behövs det något specialverktyg... Tacksam för svar. | |
|
Köp en uppsättning torxverktyg, det lär du behöva. Insuget är ganska lätt att ta bort om du får bort skruvarna, de har en tendens att erga fast. |
|
|
Jag hade av mitt i helgen och det var inga störra problem. Behövs inga specialverktyg, en hyffsad hylsnyckelsats räcker. Jag hade även av fuelrail, spridare och lite andra slangar och kablar, tror även du måste göra de för att lyfta hela paketet. Mycket pill men inget "svårt", räkna med några timmar innan du har av de. En grej man kan glömma och bli galen för att man inte kan lyfta av insuget är ett rör som går under insuget som sitter fast med en liten klämma på höger baksida/undersida framifrån sätt. De är rätt bra om du har någon som kan hjälpa dig, jag upplevde iaf detta som lättare just i momentet när man lyfter av insuget. En lyfter fram och en i bak för att lyfta jämt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.