AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.162

Elstyrd förarstol bränner säkring E38

Hej!

Jag har problemet att min elstyrda förarstol i E38:an bränner säkringar. (Endast förarstolen, alla annan elektronik fungerar kanon).

Jag har tittat under stolen och allt verkar vara i sin ordning. Under stolen sitter två kontaktstycken och jag har tryckt till de hårdare utan framgång.

De allra flesta kablarna sitter fast med svart tejp och man ser de olika färgerna precis innan de går in i kontakterna.

Det måste ju vara glapp eller kortslutning av något slag. För så fort jag byter säkring fungerar den i 5 min och sedan tvärdör.

Vad kan vara felet, någon som känner igen problematiken?!

Philip

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Kortslutning i någon av elmotorerna möjligen eller överbelastning = går tungt, går inte att säga utan att felsöka och utesluta en sak i taget.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Tack för svaret hasso!

Jag läser mycket av det du skriver på //AP.

Men kortslutning i elmotorerna eller överbelastning är inget som en lekman kan åtgärda?!

För byter man säkring fungerar stolen hur bra som helst ett tag, för att sedan bara stendö.

Tänkte åka in till någon bilelektrisk firma i Göteborg och titta på det nästa vecka. Alla har bara så lång väntetid nu efter semestrarna.

Philip

Felet åtgärdat!

Jag tackar Kålleredsgänget för gediget och effektivt 2 timmars-arbete.

Efter att ha gått igenom i stort sätt varenda kontaktyta med mätinstrument kom mina kära vänner fram till att det måste vara glapp i kontakten som sköter ryggstödets översta lutning på komfortstolen. Och med knappen omplacerad var det bara att tuta och köra.

Så jag ber att få tacka det allra ödmjukaste

Philip
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.