|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har uppgraderat från min gamla mk3 till en mk4. I övrigt funkar allt som det ska, men när jag trycker på infoknappen händer ingenting. Slipper alltså inte in i radions infomeny längre. Någon idé vad detta kan bero på? | |
| Initialiseringen av radiomodulen har blivit fel , sök på info knapp el liknande så hittar du hur man löser det. | |
| Försökte nergradera och uppgradera igen, men felet kvarstår. Ingen skillnad vilka os-versioner man använder? | |
| Du måste ha radion avstängd innan navigatorn startar om efter uppdateringen och starta radion under uppstarten. Då ska rätt radiomodul identifieras och info knappen ska fungera. | |
|
Okej, men när exakt skall man slå på radion? Före eller efter startlogon syns? |
|
|
Jag brukar trycka av och på under hela uppstarten och det har fungerat . Börja så fort du har tryckt på OK efter du har tagit ur skivan. |
|
|
Har försökt detta nu några gånger utan att lyckas. Fler tips och trix? |
|
| Du måste först nedgradera då kan du skippa detta med att stoppa och starta radion. Men när du uppgraderar så får du inte glömma radion vid omstarten. | |
|
Nej, jag får inte detta att fungera. Skulle inte ha så stor betydelse annars, men man kommer ju inte in i radions servicemeny om inte info funkar. |
|
|
Då blir det till att använda navcoder programmet och koda in rätt radiomodul. Länk Och till detta behövs ett interface som detta. Länk |
|
|
Fick det att funka till slut! Använde en äldre softa 21.1 och då löste det sej. Tack för hjälpen! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.