|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Då en annan tråd om 635:an som bruksbil,helt spårat iväg OT, fyller vi på med diskussionen här! :) Mvh Patrik |
|
Så receptet blir: service på motor + ev. chip nya fjädrar 45/35 sport dämpare bort med nivåregleringen (sparas i arkivet) 25mm hämmare nya bussningar ev. m5 e34 styrväxel m5 bromsar m5-låda tillsista flyttas batteriet till bagaget Hur låter det som racesoppa? |
|
|
P.S var inne på att start tråden: vad ska ni göra med era bilar i vinter. Men denna duger för det med (tycker jag). |
|
|
Det låter riktigt intressant! Monteringen av 25mm hämmare vill jag bli uppdaterad om! Jag är lite sugen själv :-) Byte av styrväxel låter också spännande! Blir det fjäderbensstag med, månne? Jag såg en annons nu i veckan (börsen eller blocket) om kompletta bromsar från sen e34 M5 med fyrkolvs fram. Det vore kanske något? vacker förare ska ha vacker bil:)Länk |
|
|
Ja. Styrväxel låter mycket intressant, även fjäderbens-stag.Är det någon som har ritningar på en sedan?? eller var köper man en sådan om inte hor BMW?? Hämmarna låter skoj det med,perfekt vinterpul. /Jonas B. It´s not speed that kills... It´s the sudden stop at the end.... |
|
|
Hallå! Så här ser det ut för mig: *Komplett sänksats Lowtec 35/35 (fjädrar med avstämda dämpare) *Fullflödessystem(2x2 3/4" med "resonators") från BillyBoat exhausts *Grövre hämmare 18mm bak *Fjäderbensstag fram & bak *Diverse polyuretanbussningar samt nya pitmanarmar & bakaxelupplagringar *E34/540 sportskivor runt om + bakre ok, främre ok org 4-kolv stålom-spunna slangar Dom mest närliggande grejerna, har det mesta liggandes redan och en del monterat. Sedan kommer ju alltid byte av många slitdelar, speciellt under bilen och även övrig detaljering & uppfräshning. Vad gäller trimm av motor får det vänta ett tag, blir kanske nåt chip å sedan mappning. K&R filter finns redan, även byte av kedja å sträckare i det läget känns som en viktig säkerhetsåtgärd när man flåsar upp motorn lite extra. Mvh /Andreas |
|
|
Motor Nord har mycket bra konventionella trimgrejor till E2X-E3X. Mvh Asken |
|
|
635: fjäderbenssatag har jag redan gjorde ett som blev rätt ok. Hoppas att det passar över s38:an. Brynet: jag kan kolla om jag hittar min "ritning". Har tyvärr bytt jobb och har inte tillgång till vattenskäraren längre. Har nog någon bild på staget. En miss jag gjorde var att göra "tallrikarna" i aluminium, det är lite för mjukt. Hotrod: ditt recept låter mumma det med =) dela med dig av info om fjäderbenssataget bak. /Grym |
|
|
Det viktigaste av allt tode väl vara, om nu bilen skall ut på banan, att reducera vikten, den är ju alldeles för tung för bana!!!! frågan är om den utan att se ut som en folkracebil kan komma ner i vettig vikt? E9:an som är väsentligt lättare är ju redan den alldeles för tung, därför gjordes CSL:en. E24 kom ju hjälplöst efter på banan då det begav sig trots en ganskat potent motor. /Johan |
|
|
Grym Det vore grejt om det finns ritning. Då blir ett rostfritt stag snyggt. vi har bra tillgång på verktyg/maskiner på jobbet. Ser bra snyggt ut tycker jag. (ursäkta mina klant-stavningar tidigare.....man blir ju till sig ibland) /Jonas. |
|
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Min bil förblir orörd i chassiet...förrutom möjligen att konvertera till de grövre krängarna. Mitt främre fjäderbensstag,köptes från Länk Ser ut så här Länk Länk Mvh Patrik |
|
Finns mycket att göra. Men för att behålla gategenskaper och inte bygga bort bilens själ så är mitt förslag: -Diffbroms -Nya dämpare, gärna bilstein -Fjädrar, HR kanske? -Hjulinställning -Diffbroms -Ställbara krängare av grövre kaliber -Byte av samtliga bussningar/länkarmar, |
|
|
Patrik: fuelrailsens täckkåpa behöver jag clips till och hittar ej art,nummer. har du någon aning? Såg att jag har några gula fräsiga dämpare på min bil men det var ej koni...ska kolla närmare på vad dom heter. så länge dom inte läcker duger dom åt mig! Hur mycket bussningar går det åt till fram och bakvagn, tänkte på nya powerflex till bilen? Bosse det blir förjäkla bra det där, hoppas den glider genom besiktningen bara eller vad tror du? en regbesikting vore ju inte omöjlig, bli klassad som ombyggt fordon. Mvh Fredde med insuget inlämnat på pulverlack=) |
|
|
Patrik: är ditt stag bågformat eller rakt. Det ser lite bågit ut. Men det är svårt att se när allt blänker så förbannat =) Andersk: Rätt tänkt, bilen kommer köras minst 80+ % på gata. Ett mål är att det inte ska synas att bilen är "uppgraderad". Kallas det sleeper? Freddan: laglig som jag är (på grund av alla polisgrannar) så lär jag regga om bilen. Brynet: Letar desperat! Efter M%Forevers putsattack vet jag inte om jag vågar visa bilder på mitt motorrum =/ |
|
|
freddeponken: Skulle tro att det är bilstein du har till dämpare. Grym&Elak: Ang staget bak så tror jag det är från Weitec (rödlackerade) lr nåt sånt, både satt redan på bilen när jag köpte. Vet att det fanns en utlänsk sida där dom gick att köpa men det blev slutsålt å skulle ej åter i lager. Kanske går att hitta ändå, jag vet tyvärr inte mer. Mvh /Andreas |
|
|
tyvärr Bosse så blir det ingen sleeper av din bil då den är för elak. en sleeper är en grön volvo 242dl från 75 med v8=) typ..haha |
|
|
Freddan: Då fattas bara att få den grym också då... Typ... Hahaha Ser också att jag skrev fel förut % ska vara 635 i M635Forever. Brynet: Sorry hittar ingen ritning. Proceduren var inte så svår: titta på Patriks bilder och härma. Måtten är bara att mäta. Typ. Nu tar jag helg. Ha dé /Grym&Elak |
|
|
Den där kjedjesträckaren skulle ska man använda s38:ans eller ska man använda någon från m3? Har för mig att jag läst/hört detta någonstanns... Patrik??? |
|
Tjena Bosse! Den till S52:an, dvs E36 M3 3,2, sägs hålla bättre kvalite, än originalsträckarna till S38:an. Mvh Patrik |
|
Kedjesträckarna: Å dom passar rakt då lr?? Mvh /Andreas |
|
"Pizzabagare" har numera en ny favoritbil......Volvo C70 och C70cab!! Mvh Patrik |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.