AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
587

Flytta Sony fronten ca 2m?

In
504
Ingo
320d -13
X5 M-sport -15
McLaren 570s -16
Jag fick lite oväntade problem som jag inte räknat med. Jag har fixat en skärm som sitter där orginlstereon satt och det är tänkt att den ska gå å flippa lite så jag kommer åt cd slotten på stereon som sitter bakom (dåld alltså). Fronten ska jag sätta där backspegel sitter (ska ha backamera). Problemet är att nu när jag har lött på en förlängningskabel mellan fronten och spelaren så får jag bara bakgrundsbelysning som jag antar går på 12v. Signalerna för resten blir för svaga. Vad ska jag göra, går det å förstärka?

Mvh Ingo E39 med blankpolerade 19".
ph
900
phiber
320 E30 cab-91
Tycker inte om att vara negativ men ... tyvärr är det nog inte så mycket att göra mer än att tänka om och placera fronten närmare huvudenheten . Att förstärka signaler är nog lite över kurs då det inte är samma/olika signaler i alla kablar . Du använde inte för klen kabel kanske ? hur många M ? kanske går att korta ? Det problem som du beskriver är tyvärr samma problem man får när man vill ha två parallelkopplade fronter , att sginalerna är för klena . Flera inom SASCA har stött på detta och vad jag vet så är det ingen som löst det än .

MVH TONY B ///M3 bilstereo@telia.com
ph
900
phiber
320 E30 cab-91
Såg metrarna nu (2M) , så då är ju frågan om den är för klen kanske !?

MVH TONY B ///M3 bilstereo@telia.com
In
504
Ingo
320d -13
X5 M-sport -15
McLaren 570s -16
Ja inte e den tjock, max 0.14mm2: ) Kan va så som du säger.
Jag har precis pratat med Jansén (1:a i expert 30.000kr) och han har lyckats med en liknande front (han använde 3m flatkabel). Problemet brukar vara statisk elektrisitet mellan stiften, ska funka med smältlim för att bli va med problemet.

Mvh Ingo E39 med blankpolerade 19".
Vad har du för kabellängder? Jag har har gjort delat montage på stereo och front på Blaupunkt stereos i Volvo S80 ambulans. Där har jag använt två vanliga platta modularkaplar och lött in. Det har gått utmärkt. Har du lött in kablen i själva enheten eller på stiften på fronten? Vid mitt montage löddes kabeln in på kretskortet i huvudenheten och likaså i fronten. Kan kanske göra den lilla skillnad som väger mellan funkar / funkar inte =)

Trevlig helg!

// Joakim
ja
47
jas
E30/M30 -89
Pröva med bra kablar och anslutningar först, som flera påpekat! Jag är ingen byggare av superavancerade anläggningar men, en lösning, om än dyr och komplicerad är att förstärka signalerna. Såsom någon var inne på tidigare. Först får man göra en analys av signalen för att bestämma bandbredden på först. Är det högfrekventa fyrkantsågor så drar det iväg. Sedan så får man ha en först för varje kanal/ledning. Leta i hem-hifi-branschen, ett buffertsteg, av god kvalité (beroende på bandbredd), för förförstärkare borde göra saken biff. Leta i äldre nummer av HighFidelity eller AlltOmElektronik.

Hoppas du löser backspegelproblemet (Den nya Sony'n ser verkligen cool ut).

/jas

Våld är den odugliges sista utväg. Isaac Asimov (1920 - 1992)/Stiftelsetrilogin
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.